Hei alle sammen! Nå skal dere høre hva som skjer med meg; Som sagt tidligere skulle jeg på ultralyd i dag pga mistanke om seteleie. Hadde setefødsel vaginalt forrige gang og var bestemt på at jeg ikke kom til å ta sjansen på en slik fødsel en gang til, selv om alt gikk veldig bra. Egentlig trodde jeg jordmoren min bare var litt usikker, og at babyen selvfølgelig lå med hodet ned. Neida! Der tok jeg feil; hun satt godt til rette der inne med bena omtrent over hodet! Fikk sjokk og ble frustrert, for dette ville jeg ikke en gang til. Var litt lite fostervann så vending ble uaktuelt. Jeg sa til legen at jeg ikke ville føde vanlig fordi jeg var så bekymret for at noe skulle gå galt. Har lest alt jeg kommer over om setefødsler og keisersnitt de siste dagene/ukene og kommet frem til at det virker tryggest for barnet å taes med snitt. "Best for barnet men verst for mor" har gått igjen flere steder. Pga fostervannet mente legen og at det ville være tryggest med snitt, for hun ville kanskje ikke ha det så bra der inne de siste dagene/ukene.
På under 1 time hadde jeg fått time for keisersnitt i morgen! Ble helt skjelven og svett. Var lenge på sykehuset og tok prøver, snakket med anestesilege og jordmor. Vi skal møte kl 0630 i morgen og hun tas 0830.
Jeg hadde fryktet at jeg kanskje måtte ta et slikt valg, for det har ikke vært enkelt. er ikke redd for å føde og ville aldri tatt KS hvis alt hadde vært vanlig, men nå føltes det riktig å gjøre dette. Samtidig er jeg usikker og redd for hvordan det vil gå og om jeg har gjort det beste for barnet. Har termin 20. jan.
Kryss fingrene for meg jenter!!
Skal komme innom her når jeg er hjemme fra sykehuset og fortelle hvordan det gikk. Da e jeg herved ute av januarklubben (snufs). Lykke til videre alle sammen, det har vært koselig å "bli kjent" med dere!
Stor klem fra meg...
På under 1 time hadde jeg fått time for keisersnitt i morgen! Ble helt skjelven og svett. Var lenge på sykehuset og tok prøver, snakket med anestesilege og jordmor. Vi skal møte kl 0630 i morgen og hun tas 0830.
Jeg hadde fryktet at jeg kanskje måtte ta et slikt valg, for det har ikke vært enkelt. er ikke redd for å føde og ville aldri tatt KS hvis alt hadde vært vanlig, men nå føltes det riktig å gjøre dette. Samtidig er jeg usikker og redd for hvordan det vil gå og om jeg har gjort det beste for barnet. Har termin 20. jan.
Kryss fingrene for meg jenter!!
Skal komme innom her når jeg er hjemme fra sykehuset og fortelle hvordan det gikk. Da e jeg herved ute av januarklubben (snufs). Lykke til videre alle sammen, det har vært koselig å "bli kjent" med dere!
Stor klem fra meg...