Hjelp, snart termin og lillebror mangler navn…

Noddy86

Andre møte med forumet
Vi venter tredje gutt om noen få uker og klarer ikke å bestemme oss for navn. Vi har litt spesielle dobbeltnavn på de to eldste og begge er oppkalt etter noen.

Nå vil vi gjerne bruke Selmer (som oppkalling etter noen). Jeg liker navnet, men jeg er veldig usikker på om navnet blir for sært… Så spørsmålet mitt: er navnet for sært? Ville du brukt det som hoved- (og eneste) navn eller som mellomnavn som ikke blir brukt i hverdagen? Feks Odin Selmer, Olav Selmer, Ask Selmer… eller noe annet?

Takknemlig for alle innspill, vil gjerne ha navn klart når babyen blir født :dummy::)
 
Vi venter tredje gutt om noen få uker og klarer ikke å bestemme oss for navn. Vi har litt spesielle dobbeltnavn på de to eldste og begge er oppkalt etter noen.

Nå vil vi gjerne bruke Selmer (som oppkalling etter noen). Jeg liker navnet, men jeg er veldig usikker på om navnet blir for sært… Så spørsmålet mitt: er navnet for sært? Ville du brukt det som hoved- (og eneste) navn eller som mellomnavn som ikke blir brukt i hverdagen? Feks Odin Selmer, Olav Selmer, Ask Selmer… eller noe annet?

Takknemlig for alle innspill, vil gjerne ha navn klart når babyen blir født :dummy::)
Ikke sært, og navnetrendene beveger seg uansett i den retningen. Fint og sterkt og fungerer internasjonalt. Jeg synes det fungerer fint alene, spesielt hvis dere vil være sikre på at det blir brukt. Fint med et kort navn før eller langt etter, avhengig av hvordan navnene til brødrene klinger.

Og hvis han kommer ut og ikke er en Selmer likevel så har dere et halvt år på dere ;)

Vi har to vinnere og ser det an til vi møter henne, men jeg synes også at dette er vanskelig. Stor avgjørelse! Blir spennende å høre hva dere lander på. Lykke til!!!!
 
Selmer er ikke for sært synes jeg :) Det har jo også blitt moderne å bruke guttenavn som Hogne, Nordahl, Kolbjørn, Kjell, Nils for å nevne noen. Så synes ikke dette er for fremmes :) Liekr det jeg
Om dere vil ha dobbeltnavn eller ikke er opp til dere. Johan Selmer er jo feks en norsk komponist. Men der tror jeg Selmer kanskje er etternavnet. Uansett - synes komboen fungerer bra. Og alt kan man vende seg til. Jeg sliter litt mer med navn som er mer i retning av Diamante, Eple, Ea og sånn som ikke egentlig har noen tradisjon som navn. Bare min mening altså.

Uansett synes jeg Selmer er fint og kunne godt gitt det navnet til mitt eget barn.
 
Sniker. Jeg synes navnet er veldig fint og tenker absolutt ikke at det er for sært. Kan fint brukes alene.
 
Jeg ville brukt Selmer først, i et eventuelt dobbeltnavn :)
 
Takk for mange gode tilbakemeldinger. Veldig gla for å høre at mange liker navnet. Man vil liksom ikke gi barnet et navn som vil oppleves som last senere i livet :D
 
Ble det en Selmer? :)
Ikke et navn man hører ofte, men fint er det.
 
Back
Topp