*HJELP SNAREST* Hvordan gi Flutide 100 mokrogram?

lille marihøne

Forelsket i forumet
Hei!

Har fått beskjed om å gi barnet mitt 100 mikrogram Flutide morgen og kveld når det er forkjølet. Og det har det blitt ikveld. Gir dere "2 puff" med en gang eller gir dere et puff (50 mikrogram)-puste-vente-så gi dose nr2?

Takker!!!!!!!!!!!!!!!!!

Venter noen minutter mellom hver gang.

Gir du Ventolin i forkant av Flutiden?

Er du sikker på at du ikke mener milligram? 

fikk beskjed a legen om å enten vente litt mellom eller ta den ut riste den å så spraye..

Jeg gir 2 puff med en gang. Fikk beskjed om det av barnelegen at det spilte ingen rolle så lenge det var samme medisin.
Men jeg gir ventoline først, venter 10min også gir jeg 2puff flutide[:)]

1 puff .......vente litt så et puff til vist du gir to puff i samme dose får h*n bare i seg 1 dose [:)]

HUSK VANN i etterkant [;)]

en ouff, 10 innpust og en puff til med 10 innpust.
Optimalt sett burde du gi ventolin 30 min før, for å åpne opp og hjelpe kroppen til å ta til seg videre medisin.

ORIGINAL: Gertie

Jeg gir 2 puff med en gang. Fikk beskjed om det av barnelegen at det spilte ingen rolle så lenge det var samme medisin.
Men jeg gir ventoline først, venter 10min også gir jeg 2puff flutide
[:)]

V var nettop på astmaskole på vårt sykehus å der lærte vi at man skal ALDRI gji to doser på en gang !!!! man får bare en dose uanstt hvor mange ganger man trykker [;)]

TUuuuuuuuuuuuusen takk for alle svar! Hva skulle jeg gjort uten dere[8|]

ORIGINAL: Sicily

Er du sikker på at du ikke mener milligram? 

Jeg gjør nok ikke det nei[;)], for på esken står det Flutide 50 mikrog/dose inhalasjonsaerosol

Back
Topp