Hjelp...sliter med legging..

Marie__

Gift med forumet
Uff,er så lei om kveldene no.
Marius våkner opp igjen fleire ganger om kvelden,ca 15-30 min etter att han sovner våkner han opp igjen[:'(]
Holdt på slik i ca to uker no,hva gjør eg,kom med leggetips PLEASE...

Han legger seg i 7-halv 8 tiden,har prøvd å legge han både tidlegere og seinere med ingen hjelp...

SLIIIIIITOMT.....

Uff hørtes slitsomt ut[&:]
Har ikke noen spesielle tips  egentlig, men føler med deg, for hadde det sånn en periode før her og, men plutselig bare ga det seg.

Vet ikke om det hadde noe med at hun begynte å spise mer grøt på kvelden[8|]

håper det ordner seg snart, lykke til!!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gi til råd jeg... Sover han me smokk? Er han lys våken, eller er han fremdeles trøtt? Her våkner N også ofte etter en stund, og da kan det bli mange ganger inn og ut av rommet og gi smokken om og om igjen. Virker det som han er veldig våken setter jeg meg ved sengen og stryker han over pannen, gir smokken, synger de faste nattasangene og etterhvert sovner han. En sjelden gang har han begynt å hylgrine, da tar jeg han opp og gir han trøst til han roer seg, ellers tar jeg han aldri opp.
Lykke til, håper det ordner seg for deg snart!

Hva gjør du når ungen våkner da?

De siste 10 dagene har Elias protestert både på legging om dagen og kvelden. Hylskriker! Da sitter jeg litt der til han har roet seg, sier god natt og går ut. Hvis han ikke har blitt stille etter 5 minutter går jeg inn igjen. Stryker han på magen og sier at mamma er her. Da roer han seg ofte litt. Så går jeg ut igjen. Vi bruker på å bytte å gå inn til han.

Nå ser det ut som at han har godtatt at han skal sove. Han gråt da jeg forlot rommet, men idet jeg hadde satt meg i sofaen var han allerede stille.

Var så innmari trøtt da han begynte med dette tullet på kveldene, så da la jeg han ilag med meg i sengen eller bysset på ham. Men innså at det var nå jeg kom til å angre på siden når det har blitt en vane. Da får han jo belønning for å skrike/våkne om natten. Nå som han ikke får belønning legger han seg etterhvert å sover av seg selv :)

Lykke til! Håper det ordner seg. er utrolig slitsomt !

Da jeg begynte med prosjekt "Lære Alexander å sovne selv" våknet han alltid etter en halvtime eller time. Da kunne jeg noen ganger bare kose han på kinnet til han sovnet igjen. Nå våkner han ikke lenger etter en halvtime eller time.. men han er sjelden i seng før mellom 21 og 23... 

M våkner også ofte ca 30min etter at hun er lagt. Men som oftest er det bare for å få smokk så sovner hun igjen. Vi prøver ALT før vi tar henne opp av sengen når hun først er lagt, sanger og stryking over panne og kinn osv til og med flaske i senga har vi vært innom for å unngå å ta henne opp.

Men så fikk jeg tipset å dryppe et par dråper lavendel på puten hennes et par ganger i uka. (hver dag blir for mye da oljen sitter godt i.) og det har hatt god effekt. Noen ganger blander jeg lavendel i olje og gir henne en liten massasje eller litt lavendelolje på varm klut og en liten vask den dagen vi ikke bader - før pappa'n kler på pysjen - og det fungerer også.

Back
Topp