Hjelp. Skarpe smerter høyt i magen

Mamma2021

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Hei.
skulle vri meg i senga nå. Og begynte en skjærende smerte på høyre side av magen og nedover.
Alle små bevegelser jeg prøvde skar enda mer i magen, mike vondt var det og puste også.
Varte ca 1 minutt.
Nå etterpå kan jeg ligge å kjenne svake smerter av det som nettop skjedde.
Uke 11. Nå.
flere som har opplevd dette?
Jeg blir livredd for at noe er galt.
Kynnere har man vel ikke så tidlig? Og hvordan eksakt beskrives kynnere?
 
Det er ikke kynnere. De kjennes i livmor og gjør ikke vondt. Magen blir bare helt stram, altså ikke hele magen men livmoren.
Høres ut som du strakk en muskel eller scene. Man blir litt mer slarkete som gravid så det er lettere at noe sånn skjer :)
 
Det er ikke kynnere. De kjennes i livmor og gjør ikke vondt. Magen blir bare helt stram, altså ikke hele magen men livmoren.
Høres ut som du strakk en muskel eller scene. Man blir litt mer slarkete som gravid så det er lettere at noe sånn skjer :)
Okei!
Så utrolig ekkelt at selv å puste gjorde at det skar gjennom magemusklene! Blir redd for sånt jeg:hungover:
 
Har du harr ligamentssmerter før? Ved nysing eller hosting feks? Synes det høres veldig ut som ligamentssmerter som veivalsa nevnte, og er helt ufarlig :)
 
Kynnere kjennes ut som om livmoren gjør en sit up på en måte av seg selv...
 
Har du harr ligamentssmerter før? Ved nysing eller hosting feks? Synes det høres veldig ut som ligamentssmerter som veivalsa nevnte, og er helt ufarlig :)
Ja har hatt det. Men kjent det typ i lyske og noe ovenfor livmor. Nå var det så høyt opp og store deler av magen, og bare det å puste forværret den skarpe følelsen i magen! Blir så nervøs av sånt
 
Hvis det er langt oppe i magen kan det være luftsmerter. Det kan være sykt vondt faktisk.. :dead:
 
Hvis det er langt oppe i magen kan det være luftsmerter. Det kan være sykt vondt faktisk.. :dead:
Ja tenkte på luft også. Sliter generelt myyye med magen da jeg har alle typiske ibs symptomer. Og ofte mye luft. Men at det skal gi følelse av at tusen kniver skjærer i magen virker rart.
jeg kontaktet fastlege i dag. Hu sa at hvis det skjer igjen skal jeg kontakte lege:hungover: spesielt hvis det opptrer med kvalme eller svimmelhet.
Jeg håper virkelig det bare var ligamentsmerter eller luft:angelic::arghh:
 
Back
Topp