Hjelp! Se på det her er du snill! Ang lønn! Lite?

KoseMammaen

Gift med forumet

Takk for svar jenter [:)] 
Skal undersøke litt mer, og evt organisere meg[;)]

Jeg har 132 kr og jobber i butikk.. Vil jo si det er ganske likt med tanke på salg og service.. Synes 118 kr virker lite.. Også med tanke på alder og ansinitet..

118 er lite med tanke på alder og ansienitet ja.
slå i bordet!

Og du... det at du ikke vil organisere deg pga at ingen andre gjør det syns jeg bare er teit.
Du har mye mer rettigheter om du er organisert. Du skal ikke la deg bli behandla som dritt når du kan få det bedre! [:)]

Arbeidsplassen trenger ikke å få vite at du er organisert.. Min vet ikke det da jeg krysses ut at de skulle få vite om det...

Jeg har en venninne som jobber på cafe, hun har fastlønn på
25000,-/mnd

Jeg tror du kommer til å få mer i lønn om du organiserer deg. Da må jo
cafeen følge tariff, og den måå være høyere...

Det hørtes litt lite ut ja. Organiser deg og ikke la jobben vite det, men tror dere må være minst 5 organiserte før dere kan begynne med tariff.
Ring organisasjonen og hør hva som er vanlig lønn på et slikt sted, kan jo være de andre vil organisere seg hvis du kan fortelle om høyere lønn ved organisering.

ORIGINAL: Labambie

Tariff for en frisør MED SVENNEBREV er 116 i timen... Så jeg synes jo det var helt greit.. [;)]

Oh my g.... Er det sååååå lite..??? [:-] [:-] [:-] 

Den lønna hadde jeg ALDRI jobba for.. Hvis det er sånn der inne må dere jo stå sammen og ta tak i ting... Aldri i livet om jeg hadde latt meg bli behandlet på den måten.

Back
Topp