HJELP.. *samme som alenemor*

Maiiks

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg og mini har flyttet fra BF , og vi bor nå hos mine foreldre fram til jeg finner en leilighet.
Problemet er at leiemarkedet her vi bor er helt sprengt og det virker som om ingen vil leie ut til en alenemor.
Det er rett og slett ikke plass til at vi kan bo hos mamma og pappa så veldig mye lengre, så det begynner å stresse litt med å finne en leilighet. Alle leilighetene med unntak av noen få (som jeg har ringt på og vært sett på) koster fra 7500 kr og oppover i mnd..

Det jeg lurer på er om kanskje nav/sosialen eller noe sånt kan hjelpe meg å finne bolig?
Eller er det noen som har noen supertips til hva jeg kan gjøre??

Litt rotete dette men.

I tilegg til en eventuell full OS vil du få dobbel barnetrygd + småbarnstillegg på 2600,- du vil få dekket ca 60% av barnehageutgifter og du vil kanskje få barnebidrag, alt etter BFs økonomi og hvordan samværet er fordelt. Jeg vet jo ikke hva slags andre utgifter du har mtp f.eks lån, men ville ha ringt til NAV og bedt om et møte så de kunne se hva de kunne hjelpt deg med, de kan også hjelpe deg med å søke om bostøtte.

Lykke til [:)]

har foreldrepenger (ca 11 000) så får redusert OS , utvidet barnetrygd, og evt bostøtte.

betaler 2000 i mnd på bilen, den er jeg avhengig av..
1000 ca i tlf..

å i november får jeg jo ikke foreldrepenger lenger.. da får jeg kun OV på rundt 11 000kr.
hva mener du jeg skal leve for da??[&o][8|]

ORIGINAL: maiiks

har foreldrepenger (ca 11 000) så får redusert OS , utvidet barnetrygd, og evt bostøtte.

betaler 2000 i mnd på bilen, den er jeg avhengig av..
1000 ca i tlf..

å i november får jeg jo ikke foreldrepenger lenger.. da får jeg kun OV på rundt 11 000kr.
hva mener du jeg skal leve for da??[&o][8|]

Jeg har jo "kun" OS, barnetrygd og barnebidrag, har ikke engang bostøtte. Det går jo rundt på et vis det gjør det alltid:)

Men når foreldrepengene er over, skal du ikke jobbe eller studere da? Isåfall vol du jo enten få en bedre lønn, eller du vil få studielån/utdanningsstønad.

Du kan f.eks søke kommunalbolig på boligkontoret..

Jeg betaler 9000 i husleie. Lever på kun os etter permisjonen tok slutt for 3 utbetalinger siden.. (betaler faktisk 2100 i skatt av den også) Jeg klarer meg faktisk.. Er ikke mulig å finne noe billigere enn det her om man skal ha 3roms med bra standard.

Du kan alltids høre med kommunen men mange plasser (spesielt i større byer) er det laaaaange køer for å få leilighet, og husk også at standarden kan være så som så pluss at man risikerer å bli bosatt i "dårlige strøk" med rusmisbrukere og sosialklienter som naboer.... Du har nok større sjans på leiemarkedet, eller bli værende hos foreldrene dine selv om det er dårlig plass...

Jeg skal være hjemme med mini til juli/august 2011.
Får vel kontantstøtte fra desember også da..
Hmm, kanskje det bare er jeg som ser for meg at jeg må ha mange tusen til overs hver måned[8|]

Back
Topp