HJELP!! *søvn*

pappa i oktober

Andre møte med forumet
Vi har en gutt på snart 15 mnd som ikke enda har sovet en hel natt, og nå er vi ganske slitne og lei!
Det startet med 6 mnd med ekstrem kolikk, så etter det har vi ikke klart å få han til å sove natten igjenom.

Noen få netter kan det bare være 3 ganger opp å gi tutten. Andre netter times vis med gråting. Og siden vi begge jobber 100%++ har vi tatt han inn i vår seng for å få sove litt selv. Nå vil han ikke sove i vår seng eller.

Vi har prøvd en mild form for feber, men det hele endte med at han slo munnen i sprinkel senga, og blod utover alt, da orket vi ikke la han skrike mer. [&:]

Noen råd???

Har dere sjekket øre-nese-hals?

At det ikke er væske i ørene, polypper eller store mandler?
Har han blitt undersøkt for låsninger i nakke hos manuellterapeut? [:)]

ORIGINAL: hissigproppen

Det er sjekket og skal være i orden.
Men han kan sovne greit, men våkner igjen etter 20min-2 timer, det er da vi ikke får han til å sove igjen.

ORIGINAL: pappa i oktober

Men han kan sovne greit, men våkner igjen etter 20min-2 timer, det er da vi ikke får han til å sove igjen.

Vi sleit med søvn (og av og til nå også) med jenta vår. Men hun har fjernet mandler, hadde dren, fjernet polypper... Hadde KISS. Full pakke, hehe.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med www.midtimellom.no

Om du bor i Osloområdet kan dere dra dit, hvis ikke hjelper de visst også pr. tlf. De kan hjelpe til å bryte mønster, komme med tips, nye vinklinger og gi håp når alt ser svart ut [:)]

Vi sleit med søvn (og av og til nå også) med jenta vår. Men hun har fjernet mandler, hadde dren, fjernet polypper... Hadde KISS. Full pakke, hehe.

Om du bor i Osloområdet kan dere dra dit, hvis ikke hjelper de visst også pr. tlf. De kan hjelpe til å bryte mønster, komme med tips, nye vinklinger og gi håp når alt ser svart ut [:)]

Da skal vi prøve de, vi bor rett utenfor Oslo. Tusen takk [:)]

Da skal vi prøve de, vi bor rett utenfor Oslo. Tusen takk [:)]

Bare vær obs på at dere trenger henvisning fra lege til både barnet og en av de voksne. Men ta å ring dem og spør og snakk litt, så forklarer de bedre.

Vi fikk hjelp der, var der to ganger, og fikk tatt litt grep. Ting ble bedre. Og ikke minst, jeg følte meg ikke mislykket [;)]

Vi får fortsatt besøk om natten, eller tidlig morgen... Men det er greit, så lenge vi ikke alltid må ligge inntil konstant i vår seng for å få henne til å sove [:)]

Huff - føler med dere. Har slitt med lignende her. En kan bli sprø rett og slett[&o]
Legger han seg greit ned om kvelden, men våkner om natten altså?
Kan han ha smerter (ørebetennelse, låsninger i ryggen etc)? Roer han seg når han får paracet, om dere har prøvd det? Roer han seg da, ville jeg tatt ham med til manuellterapeut. Gratis for barn. Mistenker særlig dette om han gråter i timevis til tross for at dere tar ham opp og trøster ham. Spenner han seg i rygg og nakke?
Ligger han på eget rom? Kanskje ha en liten lampe på? Prøvd nattpose (lunt og godt, fryser ikke når dyna sklir bort).

Masse lykke til - føler med dere!

Ser nå at du har svart en annen at dere har sjekket ut dette med låsninger. Da kan jeg anbefale å prøve ut soneterapeut/refleksolog for å roe ned kroppen hans. Han har hatt en tøff start på livet med mye smerter i form av kolikk og søvnmangel, og dette kan ta tid å få snudd. Gradvis begynne med å ikke ta ham opp men trøste i senga hans, om en så må stå der lenge. Men selvsagt ikke hvis han skriker seg svett og rød.

Back
Topp