Hjelp.Rutiner

HDM

Blir kjent med forumet
Er det noen av dere der ute som har tips og råd til hvordan jeg kan få gutten min til å legge seg tidligere. får han ikke i seng før i 23-24 tiden på kvelden. han er veldig trøtt,men tar bare smålurer frem til i den tiden.Han fyller 3 månder 31.Jan. Har en jente fra før på 1.5 år som legger seg tidlig og står opp tidlig.Hadde aldri det problemet med henne når hun var baby. så begynner å bli svimmel av for lite søvn.

Jeg har samme problemstilling og gutten min er også 3.mnd 31.jan :). Så følger tråden din og håper på noen tips..

Eneste tipset eg har er trening... Legg han kl 21 ca og ha svakt lys på soverommet... Ikkje forlat soverommet uansett hvor sint han blir. Byss, bær, kos og alt som skal til for å roe han/få han til å sovne. Han må læres at det er natt! Etterhvert som det begynner å fungere, så kan du ta av en halv time, kan sikkert bruke ei uke på å komme ned i kl 20.30 osv... Har fungert her med begge mine.

Enig med kasandre... Her gikk det sakte men sikkert, men nå er det kveld rundt kl 21.00... men hun kan noen ganger små våkne fram til 23 tiden...
Start med 1 halv time om gangen, det kan ta tid...

Her er sånn vi gjør det.

Det er viktig med kveldsrutiner,for det er noe babyene skjønner veldig fort. Her peiler jeg inn måltider og soving,slik at siste dubben blir mellom 17-18,og at han ikke sover lengere enn 30min.

Så legges storesøster kl 19,da er han med på det,så dusjer han sammen med meg(alt fra 5-20min) Så er det litt massasje,pysj og kos,før han får kveldspupp kl 20,så er det natta kl 20.30

Hver mnd har jeg harr som mål og få han i seng 1 time før,altså vi begynte kl 00 i oktober,23 i november,22i desember,21 i januar,og jobber oss nå inn på kl 20 :) Han vet at dusj,massajse = kveld

Det viktigste for oss er når han sover på kvelden,og når han får mat,for jeg ammer han i sovne,så passer på så alt passer sammen.

Back
Topp