Hjelp!! REDD NÅ JA!!

Mammatil2ogGRAVID

Forelsket i forumet
Er det sånn at man ma ha bodd sammen i 2 år og hatt felles addresse????? for å få prøverør???
Vi fikk ikke samme addresse før i mai i år!!! :( da vi flyttet inn i huset vårt.....

ÅÅÅÅ NEII!!! GÅR DRØMMEN OPP I RØYK??

Det stemmer det, man må skrive under på et skjema at man er gift eller har hatt samme adr i 2 år [8|]

Vi bruker st.olavs og ble aldri spurt eller sjekket opp om det. For vi hadde på en måte samme problem, men vi hadde fordelen med at vi hadde et hjemmelagd barn på over 2 år på det  aktuelle tidspunktet, så det var vel bevis nok.

Vi måtte også skrive under på det ja.

Ja det ble vi spurt om, og måtte skrive under på.
De vil jo at det skal være et stabilt forhold, derfor er det denne 2 års regelen.

Det spr. har aldri dukket opp hos oss i prosessen.
Me fikk først fellesadresse tidligere i år, men har bodd sammen lenge før det da. Bare med adr. på to forskjellige plasser. Men de spurte aldri om det undervegs, ikkje skreiv me under på noko heller.

ORIGINAL: kate

Ja det ble vi spurt om, og måtte skrive under på.
De vil jo at det skal være et stabilt forhold, derfor er det denne 2 års regelen.

Da gjorde sikkert vi også det, siden jeg har jo også brukt Porsgrunn.. Men jeg husker det ikke jeg[:D]

hmm. huff. har sendt epost til Medicus i tr,hjem, håper de ikke henger seg opp i det. vi har bodd sammen veeldig lenge, nesten før vi blei sammenfaktisk. men uten samme adresse. pga, vi skulle kjøpe huset vi bor i nå, av min mor(det er et familiehus, min oldefar som byggde det). men det bodde noen andre her, så vi bodde i huset min sambo leide. så når vi fikk flyttet inn her i mai 2008 byttet vi addresse hit. Siden jeg kommer herifra nesten, likeved, tenkte vi at det var ikke nødvendig å bytte addresse. men så klart da viste vi jo ikke om dette her. huff ;(
Nå ser jeg drømme bli svart :( Huff...

Ikke la alt bli svart. Om dere skal gå for forsøk på Medicus så må dere skrive under på at dere er samboere i et ekteskapslignende forhold eller gift om jeg husker riktig. Sto ingenting om at det måtte være 2 år.

I dag er du min reddende engel=)
hehe.. Tusen takk for svar=)

Tror ikke det skal bli et problem så lenge dere har bodd i sammen i mer enn 2 år:)
Vi skulle egentlig begynt i Haugesund for noen år siden,og da hadde vi bodd sammen i 2 år,men ikke hatt samme adresse,da jeg spurte Haugesund om det,så gjorde ikke det noe så lenge vi hadde bodd sammen i 2 år:)

Back
Topp