Hjelp!! Pus er skadet :( *Bilde*

Destiny85

Forumet er livet
Jeg fant en kul på ene pusen min forrige uke, men det var tykk rur på så jeg antok det holdt på å gro.

I dag så samboeren min at pusen hadde mistet pelsen på området og at det var et sår der[&o]

Sånn ser det ut nå...

Noen som vet hva det er?
Kjenner jeg ikke klarer slappe av selv om vi skal til dyrlegen i morgen.

Er ikke uvanlig at de mister hår der såret er...
Ser ikke ut som om det er no farlig,gror nok på egen hånd det der..

Snakka med de på tlf i dag, de sa han kan ha fått et bitt og om det verker så bør han få antibiotika for det?

Jeg er ikke en gjerrig person altså, men 500 kr for å se på det og 500 kr for å gjøre noe med det synes jeg er drøøøøøyt!

Det der er sannsynligvis en byll som kommer av bitt fra en annen katt. Vi får inn slike daglig, og det må antibiotika til for å ta knekken på infeksjonen. Det koster litt penger, for det går en del utstyr for å spalte og rense ut byllen skikkelig.

ORIGINAL: Sunniva Julekule

Det der er sannsynligvis en byll som kommer av bitt fra en annen katt. Vi får inn slike daglig, og det må antibiotika til for å ta knekken på infeksjonen. Det koster litt penger, for det går en del utstyr for å spalte og rense ut byllen skikkelig.

Kan han få vaksine i samme slengen da?

ORIGINAL: Dundrill

Jeg hadde ikke orka å dra til vetten for et sår. Kall meg gal i hodet, men det er nå meg.. Vi har tre hunder og to katter. Hvis vi skulle dratt til vetten for hver eneste lille skramme så hadde vi vært blakke [&:]

Jeg hadde heller sett det ann og sett om det begynte å verke eller om pusen ble i dårlig form.

Det har jo verket og pusen var veeeldig slapp en dag her, skulle ta han med til dyrlegen men det var stengt. Og dagen etter virket han "kvikkere".

Det ser ut som det har vært en betennelse (verk, puss) der som har sprukket. Det er vanlig, at katter får slike etter at de har slåss. De får betennelse i et lite sår, der de har blitt klort eller bitt av en annen katt. Slike betennelser kan spre seg under huden på katten og sette seg der. Katten min har hatt slike, og da har vi fått pencillinsalve som var har smurt på og hatt bandasje utenpå. Måtte skifte to ganger i døgnet. Flott at du tar med deg katten din til dyrlegen så raskt og får det undersøkt! [:)]

Jeg er ingen veterinær, så snakker bare utfra egen erfaring og hva jeg synes det ser ut som. [;)]

Back
Topp