Hjelp - puppespm!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
For noen dager siden merker jeg at det gjorde utrolig vondt å amme fra venstre side. Brystvorta føltes hard og skikkelig sår, men jeg hadde ingen sprekker eller synlig "skade" på puppen. Neste morgen etter at hun hadde spist fra den siden, studerte jeg brystvorta og oppdaget en hvit prikk midt i. Så nesten ut som en slags kvise, eller muligens en tett melkegang i brystvorta? Det eneste jeg kunne komme på var å stikke hull på, så jeg gjorde det. Det var helt smertefritt, og jeg fikk klemt ut litt selv, og ammet så mer fra den siden. Så ut som alt var i orden et par dager. Så i dag er smertene tilbake plutselig. Halve brystvorta har gulskjær i fargen, og det er også litt hvitt. Får ikke til å stikke hull denne gangen, det gjør bare vondt.
Stikker og er skikkelig ømt selv når jeg ikke ammer, det er virkelig grusomt!

Noen som har vært borti noe liknende og aner noe om hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre? Går det over av seg selv?

au [&:] 

dytter for deg jeg..

du kan jo ringe ammehjelpen? eller gå på ammehjelpen på nett?? kanskje der står noe...

Jeg hadde noe sånt da jeg ammet, var tette melkeganger aner ikke om det er riktig sagt for jeg vet bare hva det heter på Islandsk. I hvertfall så var det tett hehe.
Jeg måtte ta en varm dusj og hånd pumpe mange ganger + att jeg fikk medisiner for det. Var virkelig vondt når det sto på[&o]
Jeg fikk ikke amme snuppa på det brystet, for det kunne komme verk, som hun kunne få i seg. Derfor håndpumpet jeg.

Back
Topp