Hjelp, prolaktin fornøyning

Sie95

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har tre spontanaborter bak meg, og prøver å bli gravid igjen. Gyn har ikke funnet noe grunn for at mine aborter. Men jeg målte prolaktin nivået hos legen nylig, med resultat om høge prolaktin nivåer (melke hormonet).

Noen som har erfaringer med dette? Legen sa det ville vær vanskelig for meg å bli gravid.
 
Hva lå nivået ditt på?
Jeg fikk påvist forhøyet prolaktin, resulterte i sjelden til aldri eggløsning. Fikk påvist abnom på hypofysen (hyperprolaktinom). Ble satt på dostinex og kort tid etter sank prolaktin nivået og jeg fikk eggløsning og stabile sykluser igjen.
 
Legen sa ikke nivået, bare at det var høyt og det ble vanskelig for meg å bli gravid. Ble henvist til MR av hodet. Regner med eg kan få begynne på noe etter at eg har tatt den..
Synes dette ble en tung beskjed å få
 
Last edited:
Så tøff beskjed å få! Godt de sjekker det ut nøye med MR. Håper det ikke er noe alvorlig.

Har du hatt noen symptomer på høyt prolaktinnivå?

Jeg lurer selv på om jeg har forhøyet prolaktinnivå, men har enda ikke fått målt nivået.
 
Så tøff beskjed å få! Godt de sjekker det ut nøye med MR. Håper det ikke er noe alvorlig.

Har du hatt noen symptomer på høyt prolaktinnivå?

Jeg lurer selv på om jeg har forhøyet prolaktinnivå, men har enda ikke fått målt nivået.

Eineste jeg har hatt er lange syklusser, med sen eggløsning og kort lutealfase (10 dager). Har også reagert på brunlig og klompete TR de siste månedene. Vet ikke sikkert om dette har en sammenheng.
 
Legen sa ikke nivået, bare at det var høyt og det ble vanskelig for meg å bli gravid. Ble henvist til MR av hodet. Regner med eg kan få begynne på noe etter at eg har tatt den..
Synes dette ble en tung beskjed å få
Ja det er en grusomt tung beskjed å få.
Heldigvis finnes det medisiner som hjelper på nivået. Min abnom krympet med 3 mm det første året jeg gikk på dostinex.
Krysser fingrene for deg.
 
Back
Topp