Hjelp please..

*Vinter Mammaen*

Elsker forumet
E virkele sliten no..
Trur sambo e blitt spille avhengi.. [&o]

Han begynte å spele World Of Worldcraft for 3år sida, og e berre blitt verre med tida.. [&o]

Han har fleir gonga sagt at han skal slutte å spele og har solgt kontoane sine. Meen so begynna han på nye. [&o]
Den siste tia blei han medlem i eit Guild som vistnok e serverens beste osv.
Og han sit på pc'n fra han kjem heim til han legg seg.
Eg e nødt til å mase om han kan hjelpe med å stelle ungane og lage kveldsmat.
Han har sagt at fredag, lørdag skal han ikkje spille, men resten av veke dagane må han raide? [&:] Men han e mange gonga inne på WOW på fredagen og lørdagen for å sjekke noke seie han.

Men altså, i går var eg inne å spelte litt på ein av dei 3 kontoane hans, og da var det ein i guildet hans som var i gruppe med meg, eg fortalte at det ikkje var sambo som spile men kjæresten hans, og da svarte han eine at han ante ikkje at "geeken" hadde kjæreste, ikkje viste han at han hadde ungar heller, sambo blei drit forbanna fordi eg hadde sagt til han fyren at han hdde ungar, fordi guildet ikkje skulle vite det, fordi han ikkje ville bli kasta ut. Men k med oss da? Ekje me viktigare? [:(]

Føle meg rett og slett som aleinemor. [&o] Vist gutten vår slår seg vrang eller trassar sit han fra stolen og snakka til han. Han røre seg nesten ikkje vekk fra PC'n..
E me ute å går, må me alltid passe på å komme inn igjen før han skal i raid osv.. E so utrule lei, eg har ikkje vert aleine om å lage ungane våre. [:(]
Har mangen gongar sagt at eg reiser vist han ikkje forbedrar seg. Men han bryr seg ikkje, alt e bra i nokre dagar, så e han på plass forann PC'n atte..
Anar ikkje k eg skal gjere lenger. Eg har overhode ingen fritid lenger, e aldri ute, vist eg skal noke e det alltid svigers eller foreldrene mine som må ha ungane, han tilbyr seg aldri å ha dei slik at eg og kan få litt fritid og. E trossalt ikkje meir enn 21år, vil ikkje bli utbrent allerede no. [:(]

What to do? [&o]

Huff, avhengighet av WOW er faktisk blitt et stort problem for mange jeg kjenner. Vet ikke hva jeg skal råde deg til, egentlig. Da gubben var litt ivrig, truet jeg seriøst med å gå, og vi kranglet mye. Han sluttet heldigvis, men det fungerer jo ikke på alle. Og det er veldig dumt å bruke det som en trussel man ikke har tenkt å følge opp...

gjemme vekk ledingen til dataen hos en venn eller foreldrene dine ellerno, og kun ta den frem når dere skal betale regninger og slikt??

nei uff vet ikke... men du må sette ned foten, og få han til å ta noen valg

ORIGINAL: mammamiia

Der hadde jeg faktisk stilt et ultimatum.. Enten dere eller wow!!
Skjønner det ikke er lett

Enig i den..

Spelingen e berre ein av fleir ting her i heimen diverre.. [:(]

Men tanken på å bli aleine skremme vettet av meg!
Klarar ikkje å vere aleine med to små, e overhode ikkje sterk!! [:(]

Sier som de andre her, at du må be han om å velge. Om han er så dum at han velger et DATASPILL fremfor kjæreste og barn, så vil du vel uansett ikke ha han i hus?

Om dette går så langt at du havner alene, så tenk på at du har allerede gjort det aller meste alene! Men i tillegg slipper du å stresse med om han slipper opp! Så egentlig vil du bare fortsette som vanlig, uten at kjæresten din tynger deg med alt han ikke gjør. Et stressmoment mindre!:)

Er selv alenemor, jeg har "bare" en da, men likevel. Selvfølgelig blir alenemødre også slitne, men jeg vil påstå at det er en vanesak. Man kommer inn i visse rutiner, og man vet hele tiden hva man har å forholde seg til. Klart man blir ekstra sliten når man forventer at noen andre skal ta ungene, så skjer det ikke likevel. Nå VET jeg at det er jeg som må ta kveldsstellet, det er jeg som må stå opp, og det er jeg som må lage middag. Skjønner du hva jeg mener?[:)] Er ikke spesielt sterk jeg heller, men jeg har det godt!:) Og jeg tror du også vil få det bedre alene enn du har det nå, selv om jeg selvfølgelig håper at samboeren din tar til vett!

Back
Topp