HJELP *Photoshop*

Eldbjørg

Glad i forumet
Noen som kan Ps, som kan hjelpe meg??

Jeg skal prøve å lage vannmerke til bildene mine, og har kommet dit hen at jeg skriver hva som skal stå.
Men skriften kommer ikke frem... Jeg får bare en strek, typ understrek _____________ [:@]

Har jeg trykka noe med gjennomsiktig skrift eller noe??

Er helt totalt grønn på Ps, så om noen har peiling og klarer å forklare på barneskole-nivå redder dere kvelden min [:D]

Dytter for meg selv...

Ingen som kan hjelpe meg???

Sjekk hvilken farge du skriver med... Streken er  der mens du skriver, men blir borte når du går ut av det laget. 

ORIGINAL: Miriel

Sjekk hvilken farge du skriver med... Streken er  der mens du skriver, men blir borte når du går ut av det laget. 

Takk [:)]

Fant ut at det var det som var feil.
Blir ikke noe vannmerke lell, for jeg får det ikke til...

Men men, kanskje jeg gidder sette meg ned igjen en annen dag. Da jeg har tid [:D]

Prøv denne oppskriften

VANNMERKE
1.File -> new(velg hvit bakgrunn og ønsket størrelse)
2.Velg text tool (T) og skriv ditt ønskede vannmerke, velg skrift og skriftstørrlese etter ønske
3.Høyreklikk på Layer nede til høyre på sidebaren ->velg rasterize type
4.Høyreklikk så igjen på layer og velg flatten image
5.Velg filter -> stylize -> emboss (crop og resize bildet til ønsket størrelse) Lagre vannmerket
6.Åpne bildet du skal sette vannmerke i
7.Marker vannmerket -> velg select -> all. Velg så edit -> copy (ctrl+c)
8.Lim vannmerket inn i bildet velg edit-> paste (ctrl+v) plasser vannmerket der du ønsker
9.Velg soft light der det står normal i layermenyen nede til høyre i sidebaren
10.Høyreklikk på layer eller background -> Velg flatten image
11.Lagre

Hvis du er ny på Photoshop, ville jeg heller bare skrevet det i den størrelsen du vil ha, der du vil ha det, med hvit skrift hvis bildet er passe mørkt. Eller svart, om bildet er veldig lyst.
Høyreklikk på laget i lagoversikten, "rasterize type", og så sett ned opacitien på selve laget. Det står over lagoversikten hvor mange prosent som synes, skru den ned til det blir passe gjennomsiktig.

Back
Topp