Hjelp! :-P

• Trådstarter Trådstarter Sukkerungen
  • Opprettet Opprettet
S

Sukkerungen

Guest
Haha sønnen vår på 6 år er blitt så voldsomt nysgjerrig på hvordan den babyen vi venter har kommet seg inn i magen min, hvordan jeg og pappa laget den osv... Hva skal jeg svare??
Lånte en barnebok på biblioteket i ren desperasjon i dag som het "slik ble jeg til" eller noe sånt, men der sto det jo detaljert om tiss i tiss , utover og innovertiss osv.... For meg ble det for drøy kost rett og slett, å skulle servere en stakkars 6 åring. Eller?

Ehhhh, e gla jentungen 1. ikkje veit da endå. 2. derfor ikkje spør :P
Har ikkje aning ka eg ska sei om ho begynne å spørra om da :P

Som 6-åring tenker jeg at det er greit å få servert den ordentlig historien. Må jo ikke akkurat vise eksplisitte bilder, men at voksne som er glad i hverandre er nakne og koser og kan lage barn synes jeg er greit. Har møtt på noen unger i skolealder som kommer med helt crazy historier som foreldrene har siktet opp og det blir sjelden noe bedre i hvert fall ;) Men skjønner at det er litt vanskelig å snakke om.

Sent from my iPhone using BV Forum

*diktet opp, mente jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du kan redigere det første innlegget ditt for skrivefeil :)

Jeg er helt enig i at en 6 åring kan "handle the truth"! Jeg tror jeg var 6 eller 7 når mamma hadde the talk med meg. Hun er utdannet sykepleier, så du kan si jeg fikk den servert ganske detaljert, men den medisinske lærerboka- med bilder- som backup! :p

Hehe ja da får vi se om jeg får det til på en eller annen måte. Har en sperre der må jeg innrømme altså :p Tenker liksom at han flyr på skolen dagen etter å forteller alle hva mamma har sagt haha

Hehe ja da får vi se om jeg får det til på en eller annen måte. Har en sperre der må jeg innrømme altså :p Tenker liksom at han flyr på skolen dagen etter å forteller alle hva mamma har sagt haha
Ja, altså jeg husker jeg tegnet egg- og sædcelle for noen i klassen i 1.klasse. Prøvde etter beste evne å tegne embryo også, for jeg hadde jo sett bilder av hele prosessen! :P Ha ha! Jeg var vel fylt 7 jeg da, siden jeg gikk i 1. klasse :) Man trenger jo ikke ta det så detaljert :P

Leste ei på prøverforumet hadde forklart det med at pappa putter tissen i babyhullet til mamma også kommer det babyjuice eller noe ut av pappa som finner babyegget til mamma. Så blir det til en baby. Eller noe i den duren :) Det er jo noe veldig vakkert, å dele noe så intimt som å skape et barn og et liv sammen!

Du kan jo se om det finnes andre bøker som er litt mer i din komforsone :)

-Taster fra appen-

Jeg hadde nok vært ærlig, men jeg er veldig åpen om alt datteren vår spørr om. Føler uansett det ikke gjør noe, sannheten kommer frem på en eller annen måte. Da vil heller jeg få sagt det på en barnevennelig måte enn hvem som helst andre :)

Samme med jenta mi på seks år.
Min filosofi er å være åpen å ærlig, så mye jeg kan for hennes alder.
Jeg pratet ALDRI med foreldrene mine om dette temaet, og derfor har det blitt ett hysj hysj tema mellom oss. Jeg ønsker at jeg og min datter skal ha ett tett og åpent forhold, så det er viktig for meg å kunne legge grunnlaget. slik hun også kan føle seg trygg på å stille meg spørsmål og få ærlige svar.

Forskjellen er at jeg allerede har fortalt henne, dønn ærlig, hvordan babyen kommer INN og UT av magen.
Og hva den er lagt av.

Jeg sa:
Mannen stikker utovertissen sin inn i damen sin tiss. Og så legger han igjen ett frø som går sammen med egget som ligger i damen. Og dette kan bli til en baby.
Og når babyen er klar, så kommer den ut av magen til damen, gjennom tissen.
Så har vi pratet om at babyen får mat gjennom navlestrengen, og at det er derfor vi har navle. :)

(mulig datteren min hadde seksualundervisning i barnehagen dagen etterpå, for de andre barna. Men pyttsann ;) )

Samme med jenta mi på seks år.
Min filosofi er å være åpen å ærlig, så mye jeg kan for hennes alder.
Jeg pratet ALDRI med foreldrene mine om dette temaet, og derfor har det blitt ett hysj hysj tema mellom oss. Jeg ønsker at jeg og min datter skal ha ett tett og åpent forhold, så det er viktig for meg å kunne legge grunnlaget. slik hun også kan føle seg trygg på å stille meg spørsmål og få ærlige svar.

Forskjellen er at jeg allerede har fortalt henne, dønn ærlig, hvordan babyen kommer INN og UT av magen.
Og hva den er lagt av.

Jeg sa:
Mannen stikker utovertissen sin inn i damen sin tiss. Og så legger han igjen ett frø som går sammen med egget som ligger i damen. Og dette kan bli til en baby.
Og når babyen er klar, så kommer den ut av magen til damen, gjennom tissen.
Så har vi pratet om at babyen får mat gjennom navlestrengen, og at det er derfor vi har navle. :)
Veldig fin måte å forklare det på! Og ja, det var DET hun på prøverforumet også da, at pappaen la igjen et frø og at mammaen hadde et frø. Også ble det til en baby :) Det er så utrolig viktig å være ærlig med barn!

(mulig datteren min hadde seksualundervisning i barnehagen dagen etterpå, for de andre barna. Men pyttsann ;) )
Hva så? Jeg jobber som førskolelærer, og fra tid til annen dukker både dette og andre tabubelagte temaer opp. Sånn er det bare, barn er nysgjerrige, heldigvis, og de VIL vite! De vil lære! Om de får vite det av andre barn eller av foreldre, er ikke så farlig :)

Regner med at dette kan bli ett hett tema blant ungene på jobben når jeg forteller dem om babyen i magen min :) Og da får vi ta det da.

Jeg synes faktisk det er mye verre å svare på hva som skjer når vi dør, pga religion osv. Jeg skal jo ikke belære ungene til hverken den ene eller andre troen, og da må jeg bare si at noen tror sånn, andre tror sånn, du kan spørre mamma og pappa og gjøre opp din egen mening. SÅ mye lettere med utvidet kristen formålsparagraf :P Da kan man svare at man kommer til himmelen. Punktum :P

Hva så? Jeg jobber som førskolelærer, og fra tid til annen dukker både dette og andre tabubelagte temaer opp. Sånn er det bare, barn er nysgjerrige, heldigvis, og de VIL vite! De vil lære! Om de får vite det av andre barn eller av foreldre, er ikke så farlig :)

Regner med at dette kan bli ett hett tema blant ungene på jobben når jeg forteller dem om babyen i magen min :) Og da får vi ta det da.

Jeg synes faktisk det er mye verre å svare på hva som skjer når vi dør, pga religion osv. Jeg skal jo ikke belære ungene til hverken den ene eller andre troen, og da må jeg bare si at noen tror sånn, andre tror sånn, du kan spørre mamma og pappa og gjøre opp din egen mening. SÅ mye lettere med utvidet kristen formålsparagraf :p Da kan man svare at man kommer til himmelen. Punktum :p

Det er det som er så deilig med barn, de er så ærlige! Derfor jeg ønsker at datteren min skal skjønne at dersom hun våger å stille ærlige spørsmål og å være nysgjerrig, så får hun ærlige svar:)

Sex er like vanlig som å gå på do eller spise mat. Vi er skapt for å formere oss. Synd at dette skal være så tabubelagt.

Det er det som er så deilig med barn, de er så ærlige! Derfor jeg ønsker at datteren min skal skjønne at dersom hun våger å stille ærlige spørsmål og å være nysgjerrig, så får hun ærlige svar:)

Sex er like vanlig som å gå på do eller spise mat. Vi er skapt for å formere oss. Synd at dette skal være så tabubelagt.
Helt enig, hjemme hos min familie har det aldri vært tabu å snakke om sex, på godt og vondt :P Jeg visste iallefall at jeg kunne komme til mamma uansett. Vi har fortsatt et åpent forhold oss i mellom :) Hun har vært en god støtte gjennom prøveperioden og nå i svangerskapet.

Når jeg ventet min nr 2 var eldste mann 2 år vi var på butikken og en eldre dame sier hei til han og prater litt, så sier hun neeei så heldig du er skal du bli storebror? Han kjappe svar var : ja og hun kommer ut tissen! Damer ser styggt på meg! Og snøfter. Men jeg var like sjokka jeg får det hadde han funnet ut selv :) ;)

Back
Topp