Hjelp, ob`en ramler ut!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Etter fødselen har jeg ett problem, for hvergang jeg er i aktivitet og har tanta. Så ramler oben ut. Det er dritt ekkelt og ubehagelig. Jeg tar masse knipe øvelser har jeg gjort i tre år, men tydeligvis er jeg litt "slapp i strikken".Flere som har opplevde dette? Og kan jeg gjøre noe med saken bortsett fra og fortsette med knipeøvelser?

Gå opp en str og trykk den så langt inn du klarer.. Og fortsett med øvelsene..!

Bruker rosa
Kan ikke dytte inn større tror jeg, for så mye blør jeg ikke. Da blir det jo vondt.
Jeg håpet det var noen annet som hadde virkning, for jeg har gjort disse øvelsene snart i tre år. Tydeligvis har den ikke hatt sin virkingemoticon

Høres rart ut.. Var litt slik her hos meg og, men alt var tilbake til normalen ca 4 mnd etter fødsel!

trening gir samme nytten som knipeøvelser - er du i mye fysisk aktivitet så styrkes bekkenmuslaturen også. orgasme styrker også;)

Å trene bekkenmuskulatur riktig og grundig er ikke det samme som generell trening, selv om det er selvfølgelig er bra for hele kroppen :-)
Feks kan jogging og trampoline være en påkjenning på svak bekkenmuskulatur, og forverre plager man har med feks inkontinens.

Hvordan trener du bekkenmuskulatur?
Mange tror de gjør det riktig og er flittige, og så viser det seg at det ikke trenes effektivt. Har lært mye av fysioterapeuten jeg går hos. Trodde jeg gjorde ting riktig før også, men har  bedre teknikk og viten nå.

Feks er det viktig å gjøre øvelsene med spredte ben. Enten man står, henger over kjøkkenbenken, ligger eller sitter.

Bekkenmuskulaturen bør man trene hele livet. Kjenner en dame som fikk bekkenløsning i en alder av 60. Noen ting biter på oss damer uansett alder ;-)

vettu jeg så et britisk program der de testa ut bl.a vaginalkuler for å trene opp bekkenbunnen (det andre var ei slags klype de skulle knipe over som ligna en dildo og tredjemann skulle knipe vanlig), og hun som brukte kulene hadde enten 40 eller 60% forbedring på bare noen uker! Da starter de med lette kuler og gradvis øker vekta på dem ettersom man blir sterkere. Tror du kunne hatt en god effekt jeg asså! Jeg skal starte med dem til helga nå!

Kuler kan sikkert funke fint for noen, men det er neppe lurt å starte med når man ikke klarer å holde på ob-en ;-)

Man kan trene meget godt uten remedier, men skulle man trenge hjelp så finnes det. Legen din kan henvise til testing av muskulaturen, og man kan få hjelp til opptrening ved hjelp av et apparatur.
Man vil gjerne unngå operasjon, men det er også en løsning om man ikke klarer en forbedring på annen måte.

Madinka skrev:
Kuler kan sikkert funke fint for noen, men det er neppe lurt å starte med når man ikke klarer å holde på ob-en ;-)

Man kan trene meget godt uten remedier, men skulle man trenge hjelp så finnes det. Legen din kan henvise til testing av muskulaturen, og man kan få hjelp til opptrening ved hjelp av et apparatur.
Man vil gjerne unngå operasjon, men det er også en løsning om man ikke klarer en forbedring på annen måte.

Da har du misforstått.Kulene gjør det lettere å knipe riktig for du kjenner at du kniper rundt noe.

forvirretmor skrev:

Madinka skrev:

Da har du misforstått.Kulene gjør det lettere å knipe riktig for du kjenner at du kniper rundt noe.

nettop forvirretmor, var det de sa på det programmet og.

Man kan lære seg det uten kuler, er min påstand, men som jeg skrev:  Det funker sikkert fint for noen :-)
Å oppnå resultater som gjør at man fungerer godt bør være det viktigste, uansett hva man velger å gjøre.

Jeg hadde vaginalkuler en periode for noen år siden, og det var mer tungvint å gjøre øvelser to ganger per med disse enn uten. Uten kan man jo gjøre de hvor som helst og når som helst :-)

Oj, her har jeg fått litt svar.
Takker for alle svar. Og det er svært så ubehagelig dette her, når jeg merker den sklir ut på jobb, dette gjør også litt vondt.
Jeg trener med knipe øvelser. Har desverre ikke lov til sånn valig trenig på kroppe. Har kunn lov til å trene vanlig i basseng. Men jeg trodde det holdt med knipeøvelser jeg. Jeg kniper når jeg sitter, står, går osv. Gjør også det under sex gor da føler jeg har litt letter kontroll på om jeg får det til om dere skjønner. hihi.
Litt flaut dette her, så jeg må høre om det er bare jeg som opplever dette eller om det er normalt?
Hvor kjøper man slike kuler da? Og hvordan fungerer det egentlig?

Håper ikke du syns det er for flaut til at du kvier deg for å oppsøke lege. Det ville jeg uansett gjort. Lurer fremdeles på om du kniper/trener riktig.. Dette kan fysioterapeut gi deg tips om. Med rekvisisjon fra lege blir det ikke dyrt heller.

Kuler får du kjøpt på diverse apotek og flere steder på nett.

Riktig lykke til!

Ja, kanskje jeg trener den helt feil, så det jeg gjør har kanskje ingen virkning.
Kan høre med vennine av meg som er fysioterapaut.
Jeg sliter fryktelig med å snakke med legen om slik desverre. Kunne ønske jeg ikke gjorde det. Bare når han spørr om jeg har menstrasjon vill jeg helst gjemme meg..
Takker for masse gode råd her og jeg skal snakke med venninen min. Litt lettere enn legen faktisk:)

Så bra at du har henne å spørre da :-)

Jeg trenergruppetrening to ganger i uken i basseng, og det for bekkenplager. Bekkenmuskulatur er myyye mer enn skjeden, det skal man ikke glemme.

Få høre hvordan det går etterhvert :-)

Back
Topp