Hjelp! Ny seng (til de voksne)!

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Jeg og samboeren har funnet ut at det er på tide at vi også får oss ei ny seng.
Den vi har fra før er ei gammel 140x200 seng fra Ikea. Litt smått kan man si!

Vi har lyst på 180x200 seng (evt. 160x200) og tenker at når vi først skal kjøpe oss ei seng, så vil vi ha noe i god kvalitet som vi kan ha i mange år fremover.
men.. hverken jeg eller samboeren har noe særlig greie på senger (les: madrasser) egentlig.

Er det noen som kan gi noen tips om madrasser de vil anbefale???
Evt hvor disse kan bli kjøpt og til sånn ca hvilken penge?
(vi er begge studenter, så har dessverre ikke all verdens beste råd).

Vi har Svane classic. Mener å huske at den egentlig kostet 13.000 da vi kjøpte i sommer, men vi fikk den til 9000 på salg. Den er utrolig god å ligge i, vi har 180x 200 - kan virkelig anbefales! Det er en kontinentalseng. Madrassene har hard/myk comfort alt etter hvlken side du legger opp/ned. Overmadrassen har også ulikt materiale på hver side. En som er lun og varm, mens på den andre siden skal den være svalere og mer kjølig. Pen og se på, god å ligge i! Jeg sover fortsatt som en stein om natta i den som gravid:) Møbelringen forhandler den..Var inne der og så nå men bildet var av en eller annen grunn borte..

Slik ser den i alle fall ut: http://www.ekornes.com/contract-en/products/ekornes-products/mattressesbeds/svane-spring-mattresses/svaneclassic/kontinentalmadrass/

Jeg anbefaler at dere drar rundt på forskjellige butikker for å prøve.
Det er så utrolig viktig med en god seng, med tanke på hvor mye tid man bruker der.

Jeg vet at Ikea har mange gode senger. 
Kanskje finne en seng med vendbar madrass? Hard og myk.

Det er så utrolig viktig med en god seng, med tanke på hvor mye tid man bruker der.

Jubbu85 skrev:
Vi har Svane classic. Mener å huske at den egentlig kostet 13.000 da vi kjøpte i sommer, men vi fikk den til 9000 på salg. Den er utrolig god å ligge i, vi har 180x 200 - kan virkelig anbefales! Det er en kontinentalseng. Madrassene har hard/myk comfort alt etter hvlken side du legger opp/ned. Overmadrassen har også ulikt materiale på hver side. En som er lun og varm, mens på den andre siden skal den være svalere og mer kjølig. Pen og se på, god å ligge i! Jeg sover fortsatt som en stein om natta i den som gravid:) Møbelringen forhandler den..Var inne der og så nå men bildet var av en eller annen grunn borte..

Slik ser den i alle fall ut: http://www.ekornes.com/contract-en/products/ekornes-products/mattressesbeds/svane-spring-mattresses/svaneclassic/kontinentalmadrass/

Den så jo bare lekker ut!!!
Senger på tilbud er jo flotters! Må vel saumfare diverse annonsebilag der ute!!

Jubbu85 skrev:

Denne har vi også, kjempe god seng :) Og så praktisk at det er en hard og en myk side på madrassene hvis man liker forskjellig :) Her har jeg myk og samboern hard, da får begge det vi liker best :) Vi har 150, hadde ikke plass til mer der vi bodde før, skulle gjerne hatt 180 nå da :) Tror vi betalte 7000 eller 8000, var på salg i alle fall :) 

Gollemor skrev:

Signerer denne..Vi hadde tenkt å egentlig bruke litt mindre penger på seng enn det vi gjorde..Helt til han som jobba der kom med et eks: Man betaler i dyre dommer for en bil som er et framkomstmiddel som man jevnt over tilbringer liten tid i, mens senger..Da skal folk spare; til tross for at man tilbringer 1/3 av livet der...Mulig salgstale fra hans side, men den gikk i alle fall rett hjem hos meg...Har aldri angret på at vi brukte litt mer penger på den senga..Og den var jo tross alt ikke så fryktelig dyr:)

Etter at min samboer hadde to uhell i sengen vår (min ;p) fra vi flyttet inn i den nye leiligheten, måtte vi bytte ut begge madrassene. Han hadde ikke mye penger, og siden det var hans egen idioti som var skylden, dro han helt uoppfordret og kjøpte to nye madrasser. De er ikke verdens beste, men vi har i tillegg en veldig god overmadrass. Den koster mer enn madrassene til sammen ;p Vi må riktignok ha nye madrasser etterhvert fordi jeg sliter med ryggen (fikk isijas da jeg var 15 og lumbago da jeg var 17), og nå har han plutselig fått veldig vondt i ryggen på samme stedet jeg sliter veldig hardt med (kroniske muskelsmerter pga astma, jeg sier han har sympatismerter ;p), så han vil ha nye madrasser nuuuu egentlig, men jeg tror ikke han vet hvor dyre madrasser vi egentlig må ha for at det skal være best for meg, så jeg har sagt vi må prioritere det vi mest trenger først, og ikke bytte ut noe vi allerede har, siden han begynner å tjene det dobbelte av hva han gjør nå fra sommeren av.

Kommer til å spørre rundt hva som vil være best for meg, ikke selgere, men fysioterapaut eller naprapat.

Kan virkelig anbefale 180-seng i hvert fall - er så glad vi valgte å ta i litt på størrelsen:) Vi kjøpte en flott seng på Living og fikk også god hjelp til å velge kvalitetsmadrasser der, vendbare.

Spørsmål angående vendbare madrasser... hvor ofte blir de egentlig vendt på???

Er det noe dere som har slike madrasser gjør "ofte"??

Vi har vendt min én gang. Vendbarheten er vel mer for å kunne prøve seg frem på om man foretrekker myk eller hard side enn at man vender den med jevne mellomrom. Jeg trodde jeg foretrakk myk, mens mannen startet på hard. Etter hvert gikk jeg også over til hard side da det var bedre for ryggen - og der blir jeg :)

Og ja, om dere har plass- gå for 180 seng!!
Gull når dere blir flere :)
Og kanskje særlig når den vokser til:

MaryLou skrev:
Spørsmål angående vendbare madrasser... hvor ofte blir de egentlig vendt på???

Er det noe dere som har slike madrasser gjør "ofte"??

Nei, vi prøvde begge den harde siden på vår seng-og begge var fornøyde:) Men, den største fordelen er vel at man selv kan velge hard/myk side..Feks. dersom man er en tung og stor mann, så vil det antakelig være lurt for han å sove på en hard madrass. Veier kona hans 50 kg derimot, er det stor sannsynlighet for at hun vil ha godt av en mykere madrass:) Og når man da har kontinentalseng med vendbare madrasser vil da begge parter få det de trenger:) Tror ikke det har så stor hensikt å regelmessig veksle mellom hard/myk side, hehe:)

Da var valgets kval tatt.. en halvtime før stengetid igår.
Var på Møbelringen og kjøpte ei 180x200 Svane Ekornes kontinenlatseng!!

Kjempe fin seng som vi betalte 13.990 kr for!

Men.. hehe.. har sovet litt dårlig i natt lell faktisk. Tror forskjellen på senga jeg har vært vant med og denne nye er veldig stor. Føltes ut som jeg svømte i den - og samboeren lå plutselig veldig langt borte =(
Men det er vel tilvenning som skal til. Og når lillegutt kommer, så setter vi nok pris på å ha god plass i senga! =)

Et godt valg med den sengen :) Har den samme og er super fornøyd :) Det var litt merkelig til og begynne med, siden sengen var så stor :) Men det er absolutt verdt det :) Så får du prøve å snu madrassen om du ikke sover bedre om noen netter, det gjorde eg og har sovet godt siden :) Eller helt til magen begynt å hindre meg fra å sove på magen :) 

MaryLou skrev:
Men.. hehe.. har sovet litt dårlig i natt lell faktisk. Tror forskjellen på senga jeg har vært vant med og denne nye er veldig stor. Føltes ut som jeg svømte i den - og samboeren lå plutselig veldig langt borte =(
Men det er vel tilvenning som skal til. Og når lillegutt kommer, så setter vi nok pris på å ha god plass i senga! =)

Jeg og mannen sov i 120-seng de første fem årene vi var sammen. Skjønner ikke hvordan vi klarte! Så hadde det samme som dere - 180 føltes altfor stort med en gang. Men jeg kan love deg at det går fort over ;) Og vi tenker samme som dere - når man får barn oppi der så er det superkjekt med såpass stor :D

Back
Topp