HJELP!!!*noen frisører her?????

aqua lily

Glad i forumet
I dag var jeg hos frisøren og klippet meg, har tidligere bleket håret så det er ganske lyst (nesten hvitt).

Fikk anbefalt en lilla shampo da som jeg kjøpte, har nå vasket håret.

Tuppene er grå/lilla!!!!!!!!![:(][:(][:(]

Hva kan jeg gjøre????

Farge over med en mørkere farge????

Da har du fått en sølvshampo! (rart at de ikke gav beskjed om det forresten..)
Fargen går ut på null komma niks, min går ut om jeg bare bruker vanlig shampo dagen etter,
du trenger ikke farge håret på nytt!!
Bruker sølvshampo hele tida jeg, for å få det mer hvitt istedet for gulskjæret jeg har i håret mitt..
Men anbefaler deg heller å bruke vanlig shampo :P

(.. Er ikke frisør da men...!)

ORIGINAL: rocky87

Sånn lilla-sjampo er jo for å fjerne gulskjær fra håret.

Ja, du har ikke behov for den om håret ikke har gulskjær. Jeg ville gått tilbake og spurt hvorfor i alle dager de anbefalte deg den.

Slapp av! frisør to the rescue[;)] Lilla shampoo brukes for å knekke gulskjær/missfarginger i blondt hår. Er spissene porøse, suger de til seg pigmentene i shampoen som gir grå/lilla/matte spisser. Dette blir borte igjen bare du vasker håret et par ganger m en annen shampoo. Lilla shampoo er egentlig knall god, men en hvis risk er involvert... du kan jo forsøke å kure spissene dine ett par ganger før neste forsøk.... uansett, ikke la shampoen sitte i-skum opp og skyll ut.
Løsningen din nå er ihvertfal å vaske med vanlig shampo-gjerne volumshampo som sveller håret og gjør at fargen slipper raskere. Bruk ikke balsam eller kur før fargen er slik den skal være. Lykke til[;)]

send PM om du trenger mer info[;)]

det var kanskje for at etterveksten er en smule gulere, men det går da ikke å vaske bare etterveksten [&:]

Huff,og huff....vil bare grine [:(]

smør shampo i tørt hår kun i etterveksten og la virke noen min før du hopper i dusjen...

Back
Topp