Hjelp! Nettopp hatt mens, men positive tester!

Kyv

Betatt av forumet
Jeg fikk mens 11.10 og den var som vanlig med blod, smerter og hele pakka. Testet med cbfm og fikk maksimal allerede på cd 9 og hatt positive digitale el-tester frem til i dag. Tenkte jeg bare skulle avkrefte graviditet så jeg tok en test. Den ble sterk positiv med engang :eek: drakk derfor mye vann og tok ny prøve bare 45 min senere og de ble også positive(digital og rfsu)!! Men det kan ikke være mulig? Leste litt på nettet og ser at enkelte cyster kan gi positive tester. Har noen erfaring med dette? Jeg kan vel ikke være garvid når jeg hadde en HELT vanlig mens? :eek:
ImageUploadedByBV Forum1477088374.434168.jpg
 
Jeg fikk mens 11.10 og den var som vanlig med blod, smerter og hele pakka. Testet med cbfm og fikk maksimal allerede på cd 9 og hatt positive digitale el-tester frem til i dag. Tenkte jeg bare skulle avkrefte graviditet så jeg tok en test. Den ble sterk positiv med engang :eek: drakk derfor mye vann og tok ny prøve bare 45 min senere og de ble også positive(digital og rfsu)!! Men det kan ikke være mulig? Leste litt på nettet og ser at enkelte cyster kan gi positive tester. Har noen erfaring med dette? Jeg kan vel ikke være garvid når jeg hadde en HELT vanlig mens? :eek:Vis vedlegget 203678
Oi! Først og fremst så håper jeg at du ER gravid og det er vel aller størst sjans for at du er nettopp det med positive tester ❤ Jeg hører jo om de som har det de tror er mens, men kanskje varer den litt kortere (eller lengre!) og var litt annerledes når man tenker seg skikkelig om. Noen har vel også til og med blødninger hver mnd og er gravid likevel. Så, jeg vil helst bare si GRATULERER! :))
Med et lite forbehold i fall det er noe annet. Men jeg tror du er gravid. ❤
 
Jeg håper så inderlig det ❤️ men klarer ikke helt å tro på det da jeg ikke har hatt samme symptomer som forrige gang. Men har hatt sinnsyke vonde pupper siden tr kom. Men ettersom jeg har hatt cyster før så er det kanskje mest sannsynlig(ikke som har gitt positiv hcg-prøve da)? Og ikke minst en "standard" mens! Uff da, hvordan skal jeg komme meg gjennom denne helgen her? :eek:
 
Men tenk nøye gjennom - var den akkurat lik vanlige perioder? Varte like lenge? Akkurat samme mengde? Samme type symptomer?
 
Ja, smerter og klumper og hele pakka. Eneste forskjellen var at den varte litt lenger enn vanlig og med spotting noen dager etterpå også. Tenkte det var pga. jeg startet på Vitex. Uff da, er ikke det man ikke skal ta når man er gravid?
 
Aner ikke! Jeg skjønner at du blir bekymra og det føles jo leeenge til mandag! Hvor langt ca er du på vei om du er gravid? Kanskje det kan sees på innvendig tul om du er langt nok på vei. Krysser fingrene for deg!
 
4-5 uker på vei dersom jeg er gravid. Har korte sykluser på 21 dager. Jeg lurer på å ringe legekontoret i morgen(legevakten) og høre om jeg virkelig må vente til mandag for å få ul. Blir garantert gal innen den tid :p Er vel eneste måten å sjekke om der er en cyste.

Takk for det, håper så klart veldig ❤️
 
4-5 uker på vei dersom jeg er gravid. Har korte sykluser på 21 dager. Jeg lurer på å ringe legekontoret i morgen(legevakten) og høre om jeg virkelig må vente til mandag for å få ul. Blir garantert gal innen den tid :p Er vel eneste måten å sjekke om der er en cyste.

Takk for det, håper så klart veldig ❤️
Ja, en cyste vil de jo kunne se. Og er det ikke det så ER du jo gravid :) God natt til deg. Håper du klarer å sove.
 
Du kan helt klart være gravid:) Jeg hadde lette blødninger fra dagen jeg testet positivt, og med varighet på ca en uke. Er i uke 10 nå.
 
Du kan jo være gravid,jeg håper du er det.
Når jeg var gravid med min første (jeg var 16år) så hadde jeg "mensen"hver mnd de første 5mnd i svangerskapet.
Så noen kan ha mensen selv om de er gravide;)
Men du nevner også klumper og at mensen varte litt lenger enn vanlig,så jeg tenker også på Sa :confused:
Jeg tror du bare må fortsette å teste,og se om strekene blir sterkere/svakere.
Men viktigst av alt er at du får tatt en ultralyd.
Ønsker deg all lykke,og ber å håper du er gravid :D :)
 
Testet den dagen jeg skulle ha mens(før den kom) 11.oktober altså 10 dpo med rfsu og den såg blenda ut, kaaaanskje en skyggestrek?:
ImageUploadedByBV Forum1477119647.296326.jpg


Men så fikk jo jeg mens til vanlig tid og et par dager lenger. Siste blødningsdag var mandag 17.10. Vist det var en SA burde vel ikke hcg ha blitt sterkere? Uff, nå er jeg fortvilet:( når jeg googler kommer jo selvsagt opp det værste som kreft og cyster og at hypofysen er gått bananas..

Her er dagens: håååper sånn det er en spire ❤️
ImageUploadedByBV Forum1477119612.146205.jpg
 
Testet den dagen jeg skulle ha mens(før den kom) 11.oktober altså 10 dpo med rfsu og den såg blenda ut, kaaaanskje en skyggestrek?:
Vis vedlegget 203718

Men så fikk jo jeg mens til vanlig tid og et par dager lenger. Siste blødningsdag var mandag 17.10. Vist det var en SA burde vel ikke hcg ha blitt sterkere? Uff, nå er jeg fortvilet:( når jeg googler kommer jo selvsagt opp det værste som kreft og cyster og at hypofysen er gått bananas..

Her er dagens: håååper sånn det er en spire ❤️
Vis vedlegget 203716


Det er jo en kjempe god stigning. Virker ikke som om det er noe tvil (?)
 
Det er jo en kjempe god stigning. Virker ikke som om det er noe tvil (?)

Joda, den er nok positiv på hcg, men jeg er bare så usikker på om det er pga. en spire eller cyste. Det kan visst skje :/ fikk time med vakthavende i dag, så får høre hva han sier.
 
Spent på hvordan det gikk på ul . Er det en inni magen?
 
Joda, den er nok positiv på hcg, men jeg er bare så usikker på om det er pga. en spire eller cyste. Det kan visst skje :/ fikk time med vakthavende i dag, så får høre hva han sier.
Hadde det vært pga systa ville den blitt positiv for 14 dager siden da du testet da:) vil tro du er gravid, ville ringt legen på mandag, evt legevakt hvis du har tatt/tar medisiner du tror kan være farlig for evt foster
 
Det er fint mulig! Det er noen som opplever "vanlig mens" hver måned gjennom hele graviditeten, mammaen min inkludert. Kan også ha vært en "vanishing twin" som visst er mer vanlig enn man tror... Er nok lurt å få denne sjekket opp ja ;) Men mulig at det er for tidlig med UL, men full mulig med måling av hcg :) Masse lykke til :D :D
 
Joda, den er nok positiv på hcg, men jeg er bare så usikker på om det er pga. en spire eller cyste. Det kan visst skje :/ fikk time med vakthavende i dag, så får høre hva han sier.
Hvordan gikk det? :)
 
Var bare hos vaktlegen, og han ba meg ringe til privat gynekolog på mandag og spørre om jeg kan få komme på kort varsel(har nylig fått henvisning for utredning). Han trodde jeg var gravid da det var mer sannsynlig enn cyste og kreft(hysteriske meg), men virket ikke som han visste så mye. Han trodde at egget hadde kommet ned i livmoren etter mensen var over. Jeg har ikke hørt at det er mulig før? :p kan også godt være graviditet utenfor livmor, men det må også sjekkes på ul. Håper jeg får komme dit fort, og at det viser seg å være en spire på rett plass som overlevde at tanta var på besøk :p

Takk for betryggende ord, håper sånn at det endelig har klaffet for oss ❤️

Har tatt Vitex i 10 dager, er det skadelig tro? Så spiste jeg serranoskinke når tr kom :-/ ikke mye, men litt..
 
Back
Topp