Hjelp... Nervøs

Babylykke90

Betatt av forumet
har fått brev om at jeg har fått time hos gynekolog ved poliklinikk gynekologi obstetrikk. Ringte inn for å høre og da var det ultralyd og samtale.. Men er dette en innvendig ultralyd eller utvendig? Jeg er da 16 uker på vei når jeg skal inn ditt.. Har en del høy bmi og magefett om det har noe å si for undersøkelsen...

Jeg har vært på innvendig også i uke 5+6 og det var ikke noe spesielt ubehagelig :) noe dempet belysning, og så sterkt fokus på det som skjer på skjermen og hjertelyden at det gikk helt fint :) når jeg var i uke 10 tok han utvendig og fortalte at det var rundt grensen for hvor tidlig en kunne ta utvendig, jeg er midt i normalen på bmi. Tror nok etter aaaall sannsynlighet at det er utvendig, men uansett er det en fantastisk opplevelse så gled deg masse :) du kan jo eventuelt ringe å høre hva slags undersøkelse det er? Så vet du sikkert :)

Jeg har vært på innvendig også i uke 5+6 og det var ikke noe spesielt ubehagelig :) noe dempet belysning, og så sterkt fokus på det som skjer på skjermen og hjertelyden at det gikk helt fint :) når jeg var i uke 10 tok han utvendig og fortalte at det var rundt grensen for hvor tidlig en kunne ta utvendig, jeg er midt i normalen på bmi. Tror nok etter aaaall sannsynlighet at det er utvendig, men uansett er det en fantastisk opplevelse så gled deg masse :) du kan jo eventuelt ringe å høre hva slags undersøkelse det er? Så vet du sikkert :)
Ååå høres så spennende ut.. Gleder meg kjempe mye:p ringte inn ditt og det var ultralyd pluss samtale. Hun prøvde å sette meg over til en gynekolog men kom aldri frem hehe...

Uansett om det er innvendig så har jeg vært på 3 av de da legen sa at bildet blir så mye tydeligere ved innvendig (dette var ganske tidlige UL alle sammen, uke 7,9 og 11), jeg har under normalen BMI så tror ikke det skal ha så mye å si for om man tar innvendig eller utvendig. Fokuset er uansett på å få se den lille i magen, det er bare helt fantastisk og ikke noe å grue seg til <3 jeg tenker på at som at vi kommer på besøk til den, jeg :)

Jeg skal også til gynekolog på ul, men det er utvendig ;) har vært på både innvendig og utvendig og er ikke noe stress med innvendig heller. Men fra uke 12 tar man hvertfall utvendig :)

Den er trolig utvendig når det er såpass sent.
Skulle det være innvendig så er det ikke noe å grue seg til, det er så mye fokus på skjermen at det ikke er så ille.

Forskjell på de som tar ultralyd tror jeg. Jeg har alltid fått innvendig hittil, både i uke 8 og i uke 11. Jeg har ikke noe ekstra på magen heller. Men ikke ubehagelig i det hele tatt :D det gikk kjempefint.

Jeg greide å finne mini med UL selv når jeg var 8 uker på vei. Det blir jo helt klart bedre bilde innvendig på det tidspunktet, men på 16 uker tar de vel utvendig? Da går jo livmoren ofte opp til ca 5-7 cm under navlen? Blir nok stas!

Hadde UL både i uke 9 og 12 (med samme behandler). Den i uke 9 var innvendig, men den etterpå var utvendig. Hun sa at med mindre det var svært spesielle grunner til det så var det så godt som alltid utvendig etter uke 10 :) Lykke til med UL :)

Back
Topp