Hjelp! Navnevalg

Vannlilje

Andre møte med forumet
Når det gjelder å velge navn til den lille er man jo helt på egenhånd; som forelder bærer man ansvaret for avgjørelsen.

Hvordan klarer man å bestemme seg?

Vil at (gutte)navnet skal ha fin betydning, fungere på norsk og engelsk, ikke være på navnetoppen, og ikke så sjelden at folk flest ikke har hørt det før.

Tips??

Alvin

Det er navnet jeg ga min førstefødte :Heartred

Navnet er gammel-engelsk, og betyr ”alve-venn” eller “edel venn”

Færre enn 500 i Norge som heter det

Når det gjelder å velge navn til den lille er man jo helt på egenhånd; som forelder bærer man ansvaret for avgjørelsen.

Vil at (gutte)navnet skal ha fin betydning, fungere på norsk og engelsk, ikke være på navnetoppen, og ikke så sjelden at folk flest ikke har hørt det før.

Tips??

Har slitt en evighet selv, det er kjempevanskelig!
Vil anbefale deg å gå gjennom navnelister fra tidligere år, Google "spesielle guttenavn/jentenavn" osv og se inne på diverse forum hva folk ramser opp. Skrive ned absolutt alle navn du syns er greie og "smake" på de før du evt stryker de. Mange sier at hvis man ikke vet hva man vil ha så er det lurt å vente til fødsel og se hva som vil passe, men da bør man ha et par alternativer, hvis ikke tror jeg bare man blir enda mer stressa [emoji85]

Tips??
Følger denne! Strever med det samme. Vi hadde landet på Adrian - inntil vi fant ut at en lillebroren til en i barnehagen til jenta vår heter det. Vil ikke barnet vårt skal være «lille Adrian» hele barnehagetiden:cool:

Er så vanskelig å bestemme seg for navn! Vi skal også få en gutt, og hadde egentlig landa på Jonas. Men så ble mannen usikker, så nå har vi plutselig mange navn på lista igjen [emoji85]

Vi har litt forskjellig smak når det kommer til guttenavn. Han vil helst ha veldig norske, tradisjonelle navn som Kristian, Marius, Håvard og Henrik. Mens jeg helst vil ha navn som Kasper, Viktor, Filip og Edvin. Jonas er foreløpig det eneste vi har vært enige om, helt til han ble usikker igjen [emoji13]

Spennende å se hva vi ender opp med. Storesøster fikk ikke navn før hun var 14 dager gammel, så vi er litt ubestemmelige [emoji13] Føler som deg at det er et veldig viktig valg, og mye ansvar.

Back
Topp