Hjelp!! Natte-trøbbel!

Senna

Gift med forumet
Lukas, som har sovet SÅ godt om nettene helt siden han ble født, er begynt å tulle så fælt om natten! Nå har han holdt på sånn i snart 3 uker, og mamman begynner å bli temmelig trøtt og lei...
Han våkner alltid i 4-5 tiden, og begynner å kave borti sengen sin. Snur seg over på magen, og ligger å pludrer for seg selv. Så blir han grinete etter en stund, og jeg tar han opp og tilbyr pupp. Da spiser han, men det er minimalt. Når jeg legger han bort i vogga igjen, så driver han bare å kaver og klynker. Prøver med smokk, rugge på vogga, stryke på han, hyssssje, tilby pupp igjen (han vil som regel ikke ha mer), men ingenting hjelper. Sånn holder han på halvannen time eller to, før han sovner igjen.
Så, jeg tror ikke han våkner fordi han er sulten, siden han nesten ikke spiser... Han får en flaske velling på kvelden, og de to første dagene han fikk det, så sov han hele natten uten å våkne. Har også kjøpt sånn babysafe til han, sånn at han ikke klarer å snu seg over på magen lenger.
Så hvorfor er han så våken midt på natten?!?
Kan jo også nevne at han sover 3-4 dupper på ca 30-40 min i.l.a dagen..

dytt

Lenge siden du begynte med velling?
Det som slo meg er at det kan være fordøyelsen/magen han sliter med.[8|]

ORIGINAL: Bens mamma

Lenge siden du begynte med velling?
Det som slo meg er at det kan være fordøyelsen/magen han sliter med.[8|]

Joo, det kan jo være det. Men han virker liksom ikke å ha vondt heller. Han er bare så våken! Vil opp å leke, men det går jo ikke midt på natten.. *sukk* [:)]

hvor lenge har han gjort det da?

min erfaring er at så små barn skifter ofte rutiner,og ofte går tilbake til slik de var[;)]legg han på eget rom om du kan.det har virka her begge ganger.Å minsta var kjempe urolig på nettene,skulla ha mat å masse tull.Når hun fikk eget rom roet hun seg.[:)]

kansje du klarer å kutte ut den siste luren før han legger seg[8|]bare en tanke at han kansje ikke trenger så mye søvn lengre.

Back
Topp