HJELP! Nattavvenning.

Cailen

Betatt av forumet
Jeg føler jeg er ved randen til å bryte sammen nå. Vi må nattavvenne for han spiser hver andre time på natten og han er 9 mnd gammel. De siste par dagene har han begynt å kutte ut frokosten fordi han har spist så mye på natten. Han fikk melk kl. 00 inatt. Til vanlig spiser han 4 gode måltider med fast føde på dagen.

Pappaen er på soverommet og tilbyr vann, trøster og bysser mens jeg sitter å griner i stua.
Hvor lenge gråt ditt barn når dere avvente barnet? Hva gjorde dere annet enn å trøste? Kuttet dere ut all melken på en gang? Jeg har tenkt at det er godt for han å få et måltid om natten til å begynne med slik at det ikke blir for stor overgang.

Er det noen som har noen erfaring rundt dette med nattavvenning?

Jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg. Begge mine avvente seg selv i 5 mnd-alder.

Men jeg er enig i at det er på tide å avvenne nå ja. Du som ligger på stua å griner må bare tenke på at det ikke fordi han er sulten han griner. Han griner fordi det har blitt en vane for han. Og det er mye bedre for både deg, han og mannen din at dere får en hel natt søvn snart.

Jeg ønsker dere masse lykke til. Gjør som dere har gjort til nå. Plutselig vil det nok løsne og han finner ut at det er bedre å sove enn å mase om melk emoticon

Her gikk nattavvenning over all forventning, så har egentlig ingen erfaring å dele. Tok en natt uten noe særlig skriking i det hele tatt. Neste natt sov hun natten gjennom, så vi var kjempe heldige.
Jeg snakket med helsesøster først om det, og hun sa at det kunne lønne seg at mor ikke var i huset. Har dere prøvd det? Du kan sove borte en natt eller to, da kjenner han ikke lukten av deg.
Ellers har jeg ingen andre råd å gi, men masse lykke til!

Tusentakk for råd og gode ord begge to. Så heldige dere har vært som har sluppet å ta "kampen".

Jeg har ikke prøvd å dra bort, men jeg har vært borte på kvelden ved legging og da sovner han ofte fortere fordi han ikke lukter puppen. Så det var nok ingen dårlig ide det der. :-)

Det er godt å høre at du er enig i at vi bør avvenne Helene. Jeg følte meg som verdens værste mamma når han gråt så sårt. Etter at pappaen hadde trøstet og gitt vann i 1 time og 15 min begynte han å "synge" og bable. Pappa, Pappa, Pappa hørte jeg fra soverommet. Så han var ikke sulten. Til frokost idag spiste han en stor porsjon grøt og en halv banan slik han gjorde før han begynte å kreve pupp hele natta. Jeg håper det går bedre inatt.

Back
Topp