Hjelp, mye blod ved sprøyte

LilleKatt80

Forelsket i forumet
Jenter, jeg tok Klexane nå og det kom veldig mye blod når jeg trakk ut sprøyten. Har aldri sett så mye før ved mange mange sprøyter de siste årene. Nå trykket jeg heldigvis ikke helt inn slik at ikke hele luftboblen gikk inn, men likevel er jeg veldig redd for at jeg har fått luft i blodkar og at dette er farlig :( :( noen som har opplevd dette??

Det har kommet litt blod, en dråpe, noen ganger når jeg har satt klexane. Blir et blåmerke etterpå, men ikke farlig. Jeg trykker inn hele sprøyten og med luft og alt.

Last edited:
Det er ikke farlig i det hele tatt:) Luftboblen i klexanesprøyten er der slik at den skal settes til slutt slik at du får gitt hele dosen i sprøyten, altså helt ut i spissen. Så boblen skal settes. Det er ikke farlig om du setter litt luft heller:) så ikke bekymre deg:) man kan faktisk sette veldig mye luft rett i en veneflon til og med uten at det er farlig, men en skal jo selvfølgelig ikke gjøre det da:) hilsen sykepleier:)

Tusen takk! Veldig godt å vite! Det gikk bra ja hehe. Synes det er litt vanskelig nå å sette Pergoveris som jeg må blande selv, men var overrasket at det var god gamle Klexane som var vanskeligere i går!

Back
Topp