Hjelp mot kviser?

Jenny

Andre møte med forumet
Har fått veldig med kviseutbrudd i ansiktet, men aner ikke hva som hjelper for å få dem vekk..? Tenker på ansiktsvask, kremer osv.. Har aldri slitt med kviser før jeg ble gravid, så har rimelig liten peiling :-P

Da er vi to. Jeg har aldri hatt så mye kviser før, så dette var skikkelig vanskelig å håndtere. Men det jeg har gjort så langt som delvis fungerer, er å bruke ansiktsvask morgen og kveld. Jeg har vanligvis sensitiv hud og bruker fortsatt ansiktsgel for sensitiv hud. Så jeg anbefaler sterkt å rengjøre ansiktet morgen og kveld.

Last edited:
Dalacin :) Fås kun på resept(trygt for gravide).

Jeg bruker honning som ansiktsmaske. Honning har antibakterielle egenskaper, og så lukter det jo godt og gjør at huden kjennes myk :)

Jeg har også fått mye kviser, men jeg har eksem utenom så må bare fortsette å behandle huden med de produktene jeg har og håper at kviseutbruddet kan gi seg snart.

Jeg skal ikke si dette for høyt, men er jo verdt ett forsøk: selvbruning for ansikt syns jeg er det beste i tillegg til å rense. Føler meg MYE bedre når jeg er flink å bruke det (hver tredje dag ca), og når man sminker seg trenger man ikke like mye sminke noe jeg føler har god effekt :)

Back
Topp