Hjelp mot kvalme

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Hei, noen som har tips mot mye kvalme? Er bare 6+3, og er veldig irriterende å være kvalm hele tiden. Føler ikke jeg fungerer skikkelig.

Føler med deg! Har slitt med det samme, men også mye oppkast og brekninger. Endte opp med 100% sykemelding med hyperemesis diagnose i dag.

Det som har hjulpet meg mest hittil er mye hvile og søvn. Små spising av frukt, grønt og brødskiver/toast og å drikke eplejuice/appelsinjuice, noe annet enn vanlig vann.

Jeg føler Postafen hjelper! Tar det hver morgen nå for å komme meg gjennom arbeidsdagen :)
Har du kjøpt selv reseptfritt eller har legen laget resept til deg? Jeg fikk resept på Afipran. Føler ikke det hjelper noen ting.

Jeg fikk kvalmestillende på resept, hjalp en del. Bruker også armbånd mot kvalme hele tiden.

Jeg merker at det hjelper å spise jevnt. Og når jeg begynner å kjenne den minste antydning til kvalme eller uggenhet, så spiser jeg litt før det blir verre. Det fungerer bra for meg ☺️ Har alltid en snack med meg der jeg er.

6+0 i dag, og begynner å få mer ømme pupper. Fort sliten og litt uggen i magen i dag. Ikke kvalm direkte, men litt rar. Lgså hatt mer hodepine de siste dagen.
I går hadde jeg lysrosa utflod, etter toalettbesøk. Ikke hyggelig, men tror ikke det er noe galt enda iallefall.

Åååå! Jeg er så fornøyd! Er sinnsykt dehydrert da drikke gjør meg kvalm, så i går var det eneste som fristet suppe. Lagde en gryte med Toro grønnsakssuppe som jeg hadde liggende (puttet oppi litt søtpotet og squash) OG JEG BLE IKKE KVALM!! Spiste den til alle måltider i går, og klarte tilogmed å drikke. Har spist suppa til frokost, lunsj, snacks og snart middag, og har for første gang på to uker IKKE vært kvalm! Halleluja Ikke trengt å ta noe medisiner heller, så håper virkelig dette varer. Skal fint klare å spise suppe noen mnd hvis det holder kvalmen borte!!!

Utrolig slitsomt å være så kvalm! Har til min overraskelse oppdaga at små gåturer ut i frisk luft faktisk hjelper litt (selvom det overhode ikke frister å komme seg opp av sofaen). Gjerne med podcast som avledning Prøver ut Postafen fra i dag også, spent på om det har effekt!

Grønne epler! Jeg er 7+9 og kjente kvalmen kom i uke 6 (blir spennende nå i uke 8). Grønne epler er det første jeg spiser om morgenen, og hver gang kvalmen kommer. Kutter det i små biter og dynker det med sitronsaft. Ellers har jeg levd på Ritz kjeks og yoghurt naturell.

Back
Topp