Hjelp mot forstoppelse?

Minimoriz

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Sliter veeeldig med å få gått på do om dagen siden fordøyelsen går så tregt... Men nå går det så tregt at jeg føler meg helt forstoppet og får veldig vondt i magen av dette... Vet dere om det er noe tabletter eller noe jeg kan ta mot forstoppelse som gravid? Drikker litt samarin, men det hjelper kun mot luft i magen....

Duphalac funker fjell:) kiwi! Og Biola :)

Duphalac, kiwi, druer, svisker, grovt brød i stedet for fint, drikke mye vann! Sleit veldig med det sist svangerskap, men denne gangen har jeg ikke hatt noen problemer (enda). Er uke 29 i dag...

Jeg ville brukt movicol istede for duphalac fordi duphalac er laget av sukkerarter, mens movicol er laget på salter. Sukkerartene brytes ikke ned før de treffer bakteriene i tykktarmen, som i nedbrytingen danner gass. Ellers har jeg drukket mye vann, spist druer og svisker og forsøkt å være i mest mulig aktivitet.

Jeg bruker knuste linfrø og rikelig med vann. Viktig at det er knuste linfrø og ikke bare linfrø. De knuste er langt mer effektive. Personlig synes jeg det er mer effektivt enn duphalac. Du får kjøpt det i matbutikker med godt sortiment, men sikkert på helsekosr også.

Takk for tips! Da vet jeg hva som må kjøpes inn i morgen! :D Vet dere hvor øang tid det tar før dette hjelper? :)

Kiwi, godt modnet banan, svisker, gå turer, masse vann.. jeg er selv vært veldig forstoppet denne gangen, men etter at jeg fikk i gang systemet igjen så krympa magen faktisk litt! :P

Takk alle sammen! :) Ja det føles ikke noe godt og mager er steinhard og står rett ut! Og det er ikke fordi det synes enda. :p

Det finnes et fiberpulver på apoteket som blandes i vann. Tror det heter visiblin, det har fungert veldig bra på min mage.

Back
Topp