Nok et ammeproblem fra meg! Har hatt starttrøbbel da vesla gikk mye ned i vekt første uka. Ble nødt til å gi erstatning og pumpe hver tredje time. Etterhvert fikk jeg mer melk og da hun var 1,5- 2 uker pumpet jeg for rundt 500+ ml i døgnet. Da hun var 2 uker nådde hun fødselsvekta si og litt til, så jm på ammepol sa vi kunne forsøke å amme mer og gi mindre flaske. Har tatt noen melkevekter av henne og hun har da gått opp rundt 40 gram etter 45 min amming. Vesla er nå 4 uker og jeg har pumpa mye mindre og vi gir alt fra 1-3 flasker i døgnet. Siste dagene har vi vært nødt å gi mer mme (med unntak av noen få dager)og jeg pumper ut kun 20-50 ml tilsammen og vesla virker kun mett etter hun har fått mme. Hun sluker det i seg og ser på meg med et blikk som roper sult i det hun får flaska. Jeg føler også at puppene er helt slappe og "tomme" og er redd for at min ammekarriere er over. Tidligere håndmelka jeg 30 ml på et par minutter, nå kommer med bare små mengder. Vi ammer over 8 ganger,stort sett 16-18 ganger i døgnet og må gi mme utover det. Er så fristende å gi mer mme, men jeg har et brennende ønske om å få til amminga! Har også lite ammestøtte fra familien da de ser hvor mye jeg jobber med dette og at jeg blir veldig sliten.
Last edited: