Hjelp mister jeg melka?

Bkno0026962

Andre møte med forumet
Lillegutt er 2 uker gammel og siden i natt har det nesten virket som at jeg ikke har melk!! Puppene har nesten konstant vært sprengte,og jeg har måtte pumpe og amme nesten i ett. Men siden i natt har de vært helt slappe... Og kommer ingenting når jeg pumper.

Hjelp:-:)-(

Sent from my GT-I9103 using BV Forum mobile app
 
Ring helsesøster i morgen og be om råd. Har du babyforsikring kan det hende du har gratis helsesøster du kan ringe nå. (Gjensidige har det på sine sider, forsikringen er gratis og du kan du lage nå ig ringe etterpå for å be om råd ;)).. Lykke til :)


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det at det ikke kommer noe når du pumper nå kan være fordi du er stresset. Adrenalin hemmer utdrivningsrefleksen.

Er babyen mett og tilfreds? Er det våte bleier?

For hvis babyen er som normal ville jeg tatt det med ro.

Produksjonen stabiliserer seg etterhvert ettersom babyen spiser, og da vil sprengen også bli borte. Du har nok hatt overproduksjon siden du har måttet pumpe og amme så mye, og nå bare stabiliserer det seg etter etterspørselen.

Amm som vanlig, så skal du se det retter seg:)

Ta en titt på ammehjelpen.no, de har mange gode artikler :)
Blant annet denne her:
http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk

Og her er det mye å lese:
http://ammehjelpen.no/artikkelsok?sok=Lite melk

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
kjære deg,
spør deg selv
virker småen min fornøyd, har småen våte bleier?
er det JA på begge deler. så vil jeg tro at puppene dine har blitt vandt med melkemengden og derfor har du ikke spreng! og ikke fortvil om du plutselig må amme oftere enn "normalt".
og pumpen jo den drar ikke ut like mye som hva barnet ditt klarer. ;-)
 
Slapp av, sprengen skal forsvinne, kroppen din justerer etterhvert melkeproduksjonen etter barnets behov :) Selv en slapp og tilsynelatende tom pupp kan inneholde maaaasse melk! Og ikke alle klarer å pumpe ut masse, mengden melk man pumper sier ikke noe om hvor mye melk du har. Slapp av, ikke stress, og kos deg med å amme babyen din :) det er ikke sånn at melka plutselig blir borte.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp