Hjelp middag

revemor silkesvans

Betatt av forumet
lillegutt er sååå dårlig på middag.Poterter,grønnsaker,kjøtt og fisk.
spagetti ,taco ,pizza ,pølser ol går ned på høyknant

Serverer han alltid det vi har,kan ikke lage egen mat til han.han får bare litt på tallerkenen sin.Eller jeg tar bort igjen sånn at det bare ligger noen få biter.

Prøver å motivere han til å smake .og han Sitter fint med bordet.
hvis jeg får lurt i han en bit tygger han på det men oppbevarer det i munnen.
Han klarer ikke å svelge det,ser han prøver hardt.brekker seg flere ganger før han noen ganger klarer å svelge.Huff får jo så vondt av han.Har hendt at hn har spydd det opp igjen idet han prøver å svelge.
Men han vil sjelden smake på noe nytt ,men har av og til oppdaget han han liker noe hvis jeg får inn en bit.
Har aldri hatt det problemet med storesøster,hun er absolutt altetende.Og føler ikke jeg har gjort noe anderledes iforhold til han.

Noen med noen gode råd eller erfaring.

Maren åt alt fram til ho var litt over året. Så begynte ho å mislike diverse ting, og det var tydelig at ho faktisk ikkje likte det, og at det ikkje var berre tull. For ho gjorde som guten din, smakte på og brakk seg!

Eg har berre gjort som du, gitt ho alt på fatet, og ho smakar alltid på alt. Smakar ho på noko ho ikkje likar er det heilt greit, men det skal ligge på kanten av fatet. No likar ho nesten alt! Og dei seier at dei må smake på noko 15(?) gongar før dei har vent seg til smaken.

Gulrot f.eks har snuppa her hatt store problem med å i det heile tatt ha på fatet, har fått heilt brekningar av å prøve å putte det i munne. Men ho har fått det kvar gong likevel. Plutselig ein dag åt ho det, og ville ha meir, og enda opp med å ete tre heile kokte gulrøter til middag..hehe. Så eg berre let vere å stresse med det ho ikkje likar, einaste eg krever er at det skal ligge på fatet. Einaste eg kjem på no som ho framleis ikkje likar er løk. Men det kjem nok :)

ORIGINAL: madame

Maren åt alt fram til ho var litt over året. Så begynte ho å mislike diverse ting, og det var tydelig at ho faktisk ikkje likte det, og at det ikkje var berre tull. For ho gjorde som guten din, smakte på og brakk seg!

Eg har berre gjort som du, gitt ho alt på fatet, og ho smakar alltid på alt. Smakar ho på noko ho ikkje likar er det heilt greit, men det skal ligge på kanten av fatet. No likar ho nesten alt! Og dei seier at dei må smake på noko 15(?) gongar før dei har vent seg til smaken.

Gulrot f.eks har snuppa her hatt store problem med å i det heile tatt ha på fatet, har fått heilt brekningar av å prøve å putte det i munne. Men ho har fått det kvar gong likevel. Plutselig ein dag åt ho det, og ville ha meir, og enda opp med å ete tre heile kokte gulrøter til middag..hehe. Så eg berre let vere å stresse med det ho ikkje likar, einaste eg krever er at det skal ligge på fatet. Einaste eg kjem på no som ho framleis ikkje likar er løk. Men det kjem nok :)

Sånn gjør vi det her også. Men Lilja er på ingen måte altetende. Hun er igrunnen ganske kresen. Selv om hun ikke liker maten, får hun ikke noe alternativ. Da får hun vente til neste måltid. Det hender også at vi prøver med enkle bestikkelser. Hun har blant annet fått med seg at mora spiser isbiter... Og dette har også hun fått sansen for. Så her en dag fikk hun lovnad om isbiter hvis hun smakte på middagen sin. Det førte til at hun faktisk spiste opp det meste [;)]

Snuppa her er ikke så veldig glad i poteter og ris, men hun er glad i endel grønnsaker, pasta og det meste av kjøtt [:)]

Vi har også gjort som flere beskriver: legger alltid alle de forskjellige tingene på asjetten hennes, og så oppmuntrer vi henne til å smake på alt.

Det er flere ting hun har begynt å like etter hun har smakt på dem flere ganger, så vi fortsetter på den måten [:D]

Takk for svar.
får bare prøve videre.Her får han heller ikke annen mat før kveldsmat
Har prøvd med bestikkelser om kjeks og dessert,noe han elskerMen han klarer ikke å svelge.
Er vel bare å været tolmodig

Back
Topp