Hjelp!! (mengde mat)

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Hvis dere skulle ha laga taco til ca 12 stk.. (jeg kommer til å ha både lefser og taco shell)
Hva hadde dere kjøpt inn da og hvor mye av alt?
Er så redd det skal bli for lite mat jeg
Skal snart i butikken, så håper på raskt svar :)

Tenk 1pk kjøtt, krydder, 1pk lefse/skjell, salat (det du bruker) til 4 stk også ganger du opp :) jeg bruker hvertfall å tenke som så at jeg ganger opp det vi bruker.... Kommer jo ann på om alle er voksne (da ville jeg beregnet litt mer, så det over er til 3 stk kanskje?).. Håper det var til hjelp :)

Oooog skjell/leser har lang holdbarhet, så heller kjøp innfor mye enn for lite ;)

Jeg tenker 3 pk. kjøttdeig, og jeg pleier å ha en boks eller 2 chilibønner oppi i tillegg. Hvis du kjøper kit ville jeg tatt 2 stk og 2 pk. lefser. Evt. ville jeg kjøpt nacho chips til å ha ved siden av i stedet for skjell.

400 g kjøtt går til tre personer, enig der. Og de fleste voksne spiser vel ca 3-4 skjell/lefser?

Ok.. nå har jeg 4 pk karbonadedeig, 3 bokser mais, 5 paprika, 2 agurker, 2 bokser rømme, en liten norvegia, 2 isbergsalater, 2 glass salsa, en strømpe med vanlig løk og en strømpe med rødløk, 2 pakker lefser, 1 pakke shell, 4 poser med taco krydder.. det bør vel være mer enn nok da? har jeg glemt noe evt? :p jeg er litt stressa for har hatt storhandel.. er mye som skjer i helga og på mandag :p

Mere salsa, avokado, tacokrydder, også selvfølgelig lefse og sjell ;)

Ja taco krydder har jeg 4 poser av.. glemte å skrive det.. og har 2 pakker lefser og 1 pakke med shell :p
Avokado? pleier mange å bruke det i taco? aldri hatt det til taco jeg :p Hvor mye salsa tror du jeg trenger da?

Ja taco krydder har jeg 4 poser av.. glemte å skrive det.. og har 2 pakker lefser og 1 pakke med shell :p
Avokado? pleier mange å bruke det i taco? aldri hatt det til taco jeg :p Hvor mye salsa tror du jeg trenger da?
Ja.. Du lager guacamole med avokado, tomat, hvitløk og litt lime.. Det er kjempegodt:-)

Ja.. Du lager guacamole med avokado, tomat, hvitløk og litt lime.. Det er kjempegodt:)
Hmmm det har jeg aldri prøvd på..hehe er det enkelt? bare moser jeg alt sammen eller? hehe jeg er ikke flink på kjøkkenet altså :p

Jeg hadde regna to lefser på hver men jeg får ALLTID rester så ... kanskje ikke hør på meg :P Hehe! To av hver grønnsak, 3 kjøtt :)

Mer salsa og mer krydder. Ville hatt 1 el 2 pk til. Ville hatt 6 glass med saus jeg da, 2 av hver.

Jeg synes et høres ut som du har nok. Det er ikke alle som stapper seg om man skal ut på byen og drikke heller. Hvis du skal lage guacamole så er det bare å mose det sammen, ja. Jeg bruker avocado, hvitløk og litt chili; Jeg liker sterk mat da.....:-) Kos dere ikveld!

Bruke ville bytta ut 1 agurk å 2 paprikaer med tomat jeg. Kanskje hatt en kesam itillegg til rømmen:-)

Back
Topp