Hjelp meg..

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Jeg vet ikke min arme råd snart.
Nina har hatt feber siden forrige mandag. Altså i 9 hele dager. Hun har tid tider vært helt feberfri på dagen, før det har rast oppigjen iløpet av ettermiddagen. Hun har sovet kun 1 natt siden hun ble syk.
Jeg har vært med legen 2 ganger. Senest idag. Ringt legevakten 2 ganger. Men alt jeg får til svar, er å vente å se det ann.. Idag når vi var med legen, var hun feberfri. Reiste hjem, la henne for morgenluren sin, og når hun sto opp, hadde hun 39,4 i feber igjen.
Hun har ikke hatt høyere feber enn 39,7 i denne perioden, men det som bekymrer meg, er at det har vart så innmari lenge... Hva skal jeg gjøre?
Hun fikk antibiotika første gang vi var med legen, men denne vil jeg påstå har ikke hatt noen effekt...
Jeg er helt desperat snart... Det er vondt å se barnet sitt ha det vondt så mye. Og ikke klare å hjelpe. Har snart brukt 2 pakker stikkpiller på denne perioden her.. Og det kan jo heller ikke være så heldig...[&:]
Noen som har vært borti så langvarig feber? Og hva gjorde dere?
Hun er 11 mnd.
 
Modde: vær så snill å la denne stå her... Det er fremdeles kun her man får svar. Og jeg trenger svar nå.
 
Har det blitt tatt en infeksjonsprøve av henne? CRP? Hva var den på?
Hvordan er hun? sutrer, spiser lite, eller ingenting? Hva sier allmenntilstanden deg?
Hvordan er hun når hun har høy temp?
 
 
ORIGINAL: suprAnirac

Har det blitt tatt en infeksjonsprøve av henne? CRP? Hva var den på?
Hvordan er hun? sutrer, spiser lite, eller ingenting? Hva sier allmenntilstanden deg?
Hvordan er hun når hun har høy temp?


Idag tok legen bakterieprøve av halsen hennes. Får svar over helga...[:@]
Crp ble tatt på torsdag. Den var på 50.
Hun sutrer og virker utilpass så fort temper går over 38,3..
Hun spiser normalt.
Allmenntilstanden er som normal når tempen er normal. Men så fort den stiger, blir det grining, og hun skal bare sitte i fanget. Der er hun stille og rolig.
 
Uff,stakkars lita...[&o]Tassen her har hatt endel feber,men ikke så lenge sammenhengende,så jeg kan ikke gi noen råd dessverre.Men så j**** frustrende da når legene bare sier du skal vente og se an,de vet jo veldig godt at det er det eneste du får gjort!Jeg for min del kan ikke tro at det er normalt eller bra for små barn å ha feber så lenge,men er ikke godt å vite hva man skal gjøre da,når legene bestemmer...

Lykke til da,god bedring til Nina,at det går fort over![:)]
 
ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

ORIGINAL: suprAnirac

Har det blitt tatt en infeksjonsprøve av henne? CRP? Hva var den på?
Hvordan er hun? sutrer, spiser lite, eller ingenting? Hva sier allmenntilstanden deg?
Hvordan er hun når hun har høy temp?


Idag tok legen bakterieprøve av halsen hennes. Får svar over helga...[:@]
Crp ble tatt på torsdag. Den var på 50.
Hun sutrer og virker utilpass så fort temper går over 38,3..
Hun spiser normalt.
Allmenntilstanden er som normal når tempen er normal. Men så fort den stiger, blir det grining, og hun skal bare sitte i fanget. Der er hun stille og rolig.


Er ikke 50 mye[8|]
Trodde den skulle være nede rundt 10 eller mindre jeg[:-]

Hun har ikke fått uvi da[8|]

crp over 50 betyr bakterieinfeksjon sa legen.. Under betyr vriusinfeksjon.
 
Ingen som har bedt meg om å levere urinprøve...[8|]
 
den crp ble tatt i starten når dere fikk antibiotika
ble det ikke tatt en ny nå?
 
Hmm... har hun ingen andre symptomer eller smerter?
 
ORIGINAL: Ihne

Trodde bakterie infeksjon betydde antibiotika jeg[8|]
Men nå er jeg ingen lege, så kan ikke svare.

Du får kjøpt sånne poser på apoteket til å ta urinprøve i. Jeg ville nok ha kjøpt det og tatt en urinprøve. [:)]

antibiotika har hun fått, men den virker ikke..
 
ORIGINAL: suprAnirac

den crp ble tatt i starten når dere fikk antibiotika
ble det ikke tatt en ny nå?

Hmm... har hun ingen andre symptomer eller smerter?

ble ikke tatt noen ny nå nei.. Den ble tatt forrige torsdag.
 
Ingen andre symptomer nei..
 
For feber er jo ett symptom på at imunforsvaret jobber. Feber er ingen sykdom.
 
Hmm... *tenke,tenke* Jeg hadde krevd en ny crp jeg.
 
Hva  og hvor lenge skulle dere se det an?
Hva trodde i det hel tatt legen?
 
 
ORIGINAL: suprAnirac

For feber er jo ett symptom på at imunforsvaret jobber. Feber er ingen sykdom.

Hmm... *tenke,tenke* Jeg hadde krevd en ny crp jeg.

Hva  og hvor lenge skulle dere se det an?
Hva trodde i det hel tatt legen?


Legen sa vi skulle komme tilbake om allmenntilstanden ble verre...[8|] Legen sa egentlig veldig lite...
Når jeg tenker meg om, så hoster hun litt. Og surkler når hun puster, men ikke hele tiden.. De har lyttet på henne, men sier det er bra...
 
Back
Topp