hjelp meg....

Dragedrepærn

Glad i forumet
jeg aaaaaner ikke hva jeg ska gjøre, og begynner å bli desperat...

Hedda legger seg sju.. og sover kun en time før hun våkner og bare skriker. kan skrike i to timer, om vi ikke sitter ved senga hennes... da reiser hun seg bare og turner i senga og skriker av og til. hu kan drive på slik i 4(!!!!) timer! og hu vekker da sigurd som ligg i naborommet... slik er d hver kveld... og hu virker veldig trøtt å.. eneste som funker er å ta henne opp. da krabber hu rundt og koser seg i flere timer...

HJELP MEG!! JEG BLIR GAL!!!![:(][:(][:(]

Ammer du? hvis ikke kan du jo prøve å gi henne melka i senga , så kanskje hun sovner lettere og sover bedre?
Eller er det tenner på vei? evt prøve Dentinox..
Huff , jeg vet ikke hva jeg skal si jeg.. håper det bedrer seg snart snuppa...

ORIGINAL: Drømmeren

Ammer du? hvis ikke kan du jo prøve å gi henne melka i senga , så kanskje hun sovner lettere og sover bedre?
Eller er det tenner på vei? evt prøve Dentinox..
Huff , jeg vet ikke hva jeg skal si jeg.. håper det bedrer seg snart snuppa...

ammer ja, menhar snart kutta ut. hu bare baser. før a sovner så får a en flaske i senga. så sulten er a ikke.
hu har fått to tenner nå de siste dagene. men kan liksom ikke skjønne at d er d heller. hu sover til morgenen når a sovner etter at a har vært våken i disse timene... dentinox får a helt mark av. hu syns nok d smaker høgg[:)]

Off, hørres lite kjekt ut d da - men kan jo var tenner så ser e nevnt da...
Han min har ikkje holdt på så, men eg lar han såva hall time --> time før kvelds å kveldsstelle så e han ein go del "lettare" å ha me å gjør på kvelden.
Kansje d kan jelpa? At hu får den timen ei ston før maten????
Elle kansje gjør hu d allerede o, då ana eg ikkje. Men håpe jaffall der blir ein ordning for deg [;)]

ORIGINAL: mammaiår

Off, hørres lite kjekt ut d da - men kan jo var tenner så ser e nevnt da...
Han min har ikkje holdt på så, men eg lar han såva hall time --> time før kvelds å kveldsstelle så e han ein go del "lettare" å ha me å gjør på kvelden.
Kansje d kan jelpa? At hu får den timen ei ston før maten????
Elle kansje gjør hu d allerede o, då ana eg ikkje. Men håpe jaffall der blir ein ordning for deg [;)]

hmm.. lurer på om vi ska prøve d.. vi hadde egentlig kutta ned til to dubber. så hu sover siste gangen fra ca ett-halv to.. d ska vi jammen prøve i morra!

Hehe, håpe ikkje du får ei ennå værre nått då - at eg ødelegge mær enn eg prøve å hjelpa [8|]

Må få hørra koss d går når du har prøvt, krysse fingrar [:D]

Du har ikke prøvd å drøye legginga litt?? Vi hadde det liknende her..han la seg,sov kanskje 20 min..så var han liksom lys våken! Ikke sulten eller noe..så vi drøyet legginga,(mye sutring..) underholdt på gulvet og lekte..og da var han stup trøtt..Nå sover han hele natta[:D]
Kanksje verdt et forsøk hos dere også?
Håper det blir bedre hvertfall..Utrolig slitsom å ha det sånn[&:]

Tulla vår begynte å tulle veldig ved legging for en liten stund siden etter å ha vært så grei å legge..Kunne holde på 1,5-2 timer og våknet ofte på kvelden og natta..Hun hadde 3 lurer på dagen(3x45min),men det vi gjorde var å drøye den første luren litt lenger og det tok noen dager før det var innkjørt..Da sov hun lenger også :) Og så drøyde vi den neste luren litt,sånn at den startet rundt 14.30 og da sover hun ofte til 15.30-16.00 og er ikke så vanskelig å legge som da hun bare sov til 14.00-15.00..Hun sovner som regel med en gang og sover mye bedre på natta og lenger på morgenen :)
Vet ikke om dette kan hjelpe for dere,men ville dele min erfaring siden vi har en helt annen hverdag etter dette :) Håper det ordner seg for dere :)

Har hatt litt samme problemer her også. Hun kunne sove en halvtimes tid, og dermed være våken resten av kvelden.

Så rutinene våre har blitt sånn: Hun står opp mellom 8 og 9 hver morgen. Prøver å drøye første dupp til tidligst 11, hvorpå hun sover i en halvtime - time (kan faktisk slå til med halvannen, men det er sjelden).

Så har hun andre dupp mellom 15 og 16.30 (sover en halvtimes tid) Prøver å aktivisere henne en stund utover kvelden, og avslutter med et bad før kveldsmaten. Legger henne så nærme kl 20 som mulig, og når hun sovner da, så sover hun natten over.

Sovner hun noe tidligere enn 19.45, så våkner hun etter en liten time.

Vi kan heller ikke legge noe tidligere enn 20.00, da er det natta en halvtime og lysvåken i maange timer (faktisk flere timer enn han er våken om gangen på dagen[8|]) 

Hvis hun sover siste dupp så "tidlig" kan det jo hende hun er overtrøtt?
Nå vet jeg ikke hvordan ditt barn er såklart, men min kar må ha en dupp på ettermiddagen. Om han blir overtrøtt våkner han bare en time etter legging igjen, slik som beskriver. men de er jo så forskjellige de små [:)]

Kansje du kan legge henne litt tidligere før på dagen, så du får skviset inn en ekstra dupp?

Back
Topp