hjelp meg velge!!

mamma*88

Gift med forumet
jeg skal begynne på bachlor oppgave i sykepleie.
hva skal jeg skal jeg skrive om?
jeg vil enten skrive om

hyperemesis gravidarium (ekstrem svangerskapskvalme) , som jeg har hatt selv,
eller fødselsdepresjon.

hva skal jeg skrive om? og gjerne hvorfor og =)

ser for meg at det er lettere å finne en bra problemstilling under fødseldepresjon? tror jeg ville gått for det kanskje.. kan jo være lettere å finne forskning og teori på det også? Lykke til uansett[:)]

svangerskapskvalme. da kan du sammenlikne fakta osv med dine egne opplevelser :)

fødselsdeperasjon. er interessant, og veldig aktuelt for mange. og alvorlig. kan visst ramme menn også har jeg hørt.

ORIGINAL: niva

svangerskapskvalme. da kan du sammenlikne fakta osv med dine egne opplevelser :)

ser ut til at det blir fodselsdepresjon da. [:)]
takk for hjelpen

ORIGINAL: L86

ser for meg at det er lettere å finne en bra problemstilling under fødseldepresjon? tror jeg ville gått for det kanskje.. kan jo være lettere å finne forskning og teori på det også? Lykke til uansett[:)]

enig, men samtidig så er ikke hypermesis noe som er åpebnlyst og fram i dagens samnfunn!

Fødselsdeprisjon, fordi det er fler og fler som får det og det er blitt mer vanlig enn man skulle tro.

begge er relativt greie å skrive om, men vil tro det blir enklere å drøfte svangerskapsdepresjon opp mot sykepleievitenskap osv...

Ellers kan du kombinere dem og skrive om det psykiske aspektet ved hyperemesis...

Hypermesis. Sikkert mange færre som skriver om det og dermed mer nytte for dem som har det, samt at det kan bli mer banebrytende forskning.

Back
Topp