Hjelp meg! Vært hos legen, men fortsatt usikker. *oppdatert x2*

Babyfacepsycho

Glad i forumet
Madelene fikk plutselig høy feber i natt.
Lå og prata og yra, fikk feber nedsettende og kaldt vann, sov da noen  timer til.
Idag har hun hatt høy feber, vingler når hun går over gulvet, (hun løper til vanlig nå ramler hun hele tiden) ikke hoste eller snørrete, spiser og drikker, men er slapp og sliten.
Ja hun fikk paracett i 13 tiden og en halv time time etter så hadde febern gått opp til nesten 40. Så har den ligget så høyt hele dagen helt til nå når vi ga henne paracett igjen, da har den gått ned til 39 nå etter en halvtime, så endelig bittelitt nedgang, men fortsatt lite.

Var hos legen, hun var fin i hals, ører og lungene hørtes fine ut. Men dem tok crp som var lav (vet ikke hvor lav det sa dem ikke men lav) og halsprov, så sa dem at hun hadde streptokokker, så hun fikk antibiotika. Men jeg føler ikke det helt kan stemme, for hun har jo ikke halsvondt eller noe. Bare høy feber, slapp og ikke helt seg selv.

Noen som har hatt barn med streptokokker og bare feber? Kan dette stemme eller er det noe annet? Følte ikke legen forklarte så mye, hun var fra holland, og prata dålig svensk (vi bor i sverige) og forsto omtrent 1/3 av det vi sa, så fikk liksom ikke pratet ordentlig med henne.

Mannen min sitter i tlf kø til sjukvårdsrådgivningen her nå for og høre hva dem sier, og vi vurderer og reise inn med henne igjen, men som sagt er tlf kø så da prøver jeg her i mellomtiden.

Edit: Fikk prata med dem nå, og dem ville ha henne rett inn igjen, var urovekkende  at hun vinglet og var slapp + at hun tar seg for ørene/hodet sa dem nå. (men ørene så fine ut sa dem ista) Så da reiser vi inn igjen.

Oppdatering 2.
Da er vi tilbake igjen. Dem er ikke selv helt sikre på hvorfor det slår ut på streptokokker, men feberen var endelig gått litt ned igjen. Hun er fortsatt fin i både hals og øre, men siden hun tar seg til øre/hodet og gråt når legen skulle titte i ørene hennes så er det mest trolig øreinfeksjon og ikke halsinfeksjon. Men som sagt så ser man ikke noe. [&:]
Hun fikk antibiotika som hun skal spise i 10 dager, og så ska vi følge godt med på hvordan hun er og hvis hun blir dårligere så skulle vi komme inn med en gang igjen.
Det dem var redde for med tanke på balansen hennes og at hun hadde høy feber og var slapp var hjernehinnebetennelse, men siden feberen endelig gikk litt ned, hun spiser og drikker så trodde dem ikke det likevel, men siden dem ikke helt finner ut hvorfor hun er dårlig så skulle vi komme inn igjen hvis det ikke blir bedre i løpet av et par dager eller blir verre.

Når vi kom hjem nå så hadde feberen gått opp litt igjen, så hun fikk ny paracett og antibiotikaen sin, og nå ligger hun og sover litt. Så da håper vi hun blir fort bedre og at det bare er øre/hals infeksjon.

Jeg er ikke lege elleer sykepleier, så kan ikke hjelpe.
MEN jeg trodde at når det var bakterieinfeksjon, ville crp være høy..
Men kanskje de mente lav til å være bakterier. (streptokokker er bakterier)
Uansett, jeg skjønner frustrasjonen. Håper dere får svar fra de dere ringer.
Lykke til!

ORIGINAL: Gollemor

Jeg er ikke lege elleer sykepleier, så kan ikke hjelpe.
MEN jeg trodde at når det var bakterieinfeksjon, ville crp være høy..
Men kanskje de mente lav til å være bakterier. (streptokokker er bakterier)
Uansett, jeg skjønner frustrasjonen. Håper dere får svar fra de dere ringer.
Lykke til!

ja det mener jo jeg også, men vet jo ikke hva den lå på hun sa bare lav.
jeg tenker kanskje at den ikke har rukket bli så høy enda bare eller noe sånt. men trodde ikke det kunne vise på streptokocker med lav crp?

Da reiser vi inn igjen. Håper alt er fint og at vi bare er urolige unødvendig. [&:]

Veldig likt med lillemor her, bare at hun ble kjempe dårlig etterhvert.. Her var det også streptokokker, men det gir ikke høy CRP alltid. Her fungerte ikke paracet optimalt, så vi brukte ibux fram til penecillin begynte å fungere.
Lykke til.

Har hatt streptokokker og hadde ikke så veldig vondt i halsen, mest feber.

Det at hun er ustødig kan jo være så mangt. alt fra feberen til betennelse på balansenerven.

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Da reiser vi inn igjen. Håper alt er fint og at vi bare er urolige unødvendig. [&:]

Lykke til!
Oppdater oss.

Minsten her har hatt streptokokkinfeksjoner 3 ganger, og kun 1 av de gangene var crp'n på over 20.

Nå før jul hadde jeg også streptokokkinfeksjon og da var crp'n min på noen og sytti.

Så det er mulig begge veier.

Håper de finner ut hva som feiler jenta di [:)]

lykke til

Håper det går bra. [:)]

Har oppdatert i trådstarten. [:)]

Får håpe hun kommer seg fort[:D]og godt du fikk komme inn igjen til lege.

Men når det gjelder crp,så kan den faktisk slå motsatt vei,altså at den blir lav.
Gutten min ble lagt inn på sykehuset da han var baby,fordi crp`en var veldig lav.
Husker jeg fikk en hel info,men hva de sa det husker jeg lite av.Var mer opptatt av gutten min som lå helt stille med veneflon i hode og var helt hvit[8|].... men fikk antibiotika og dagen etter var han bedre og etter 5 daher var crpen normal igjen.

Back
Topp