hjelp meg, uenig med sambo..

oggi sin

Gift med forumet
for et år tid siden fikk jeg iphone 3 av sambo. nå har desverre emil klart å knuse den å så sambo han vært så grei a han har kjøpt iphone 4 til meg, og en til seg selv, (da han står uten privat tlf etter å ha gitt sin til min søster).
nå vil han ha min gamle iphone 3 som jobb tlf, for det har vist noen andre i firmaet der han jobber. sjefen hans har allerede kjøpt atbeids tlf til han, en nokia som han bruker til vanlig. jeg har sagt til en venninde at hu kunne låne min gamler iphone 3, men den skal plutselig sambo ha nå da som arbeidstlf, istedenfor den han allerede har. jeg sier jeg har lovet den bort, å han ble sint..

så, hvem av oss har rett syntes du?? trenger litt hjelp her..

samboeren din sånn egentlig.
han kjøpte den jo!

men ka i alle dager vil de begge me ein ødelagt tlf?

Ser poenget ditt med at du allerede har lovet den bort, men jeg ser absolutt hans side her og. 

Kanskje du kan prate med veninnen din og sagt at pga misforståelser så kunne hun ikke låne den likevel? Kommer jo an på forholdet ditt til henne om det der går men... Ish, kinkig situasjon.

jeg er poenget hans jeg altså....

Syns han skal få bruke den til jobbtlf. Han har jo tross alt kjøpt deg ny og det var jo han som kjøpte den forrige også.

det er jo din....

men må jo si at jeg synes det er heelt absurd å legge opp til diskusjon over en slik ting her inne.... det er jo en liten bagatell mellom dere to....

Enten sier du Nei, du kan ikke få ha den, bruk din egen! Jeg har lånt min bort!

Eller du sier desverre til venninna di og gir den til mannen.

Kan ikke se at man har råderett over ting man har gitt fra seg, så samboeren din stiller virkelig ikke noe sterkere enn venninna di bare fordi han kjøpte telefonen til deg en gang i tiden. Du har allerede lovet den bort, og da får han nøye seg med den han har. Det ville vært mitt svar.

Hvordan kan han bruke en tlf som du syntes var så ødelagt at du trengte en ny?

men jeg ser absolutt hans poeng..
i bunn og grunn så skal man ikke trekke tilbake "gaver", men dere er tross alt samboere og alt mitt er ditt-prinsippet gjelder vel sånn noenlunde... og siden han tross alt står for kjøp av mobiltlf i deres hus så synes jeg stakkaren skal få lov til å bruke den ødelagte tlf til hva han vil....

jeg  hadde gitt den til samboeren min. Her kommer familien først!

*marsipanjenta* skrev:
jeg  hadde gitt den til samboeren min. Her kommer familien først!

Skal man gå tilbake på lovnader fordi "familien" får et innfall? Bare et generelt spørsmål om prinsipp

Du burde være snill og gi den til samboeren din siden han har vært så snill å kjøpe mobiler til deg.. Det fortjener han vel?;-p

hmmmm, dette var da ikke svar jeg ville ha men okay, ser vel at han burde få den. den fikses lett ved å bytte skjermen.. takk jenter

Hadde jeg sagt til mannen at jeg hadde lovet den bort hadde ikke han blitt sur på meg, da skulle han sagt i fra med en gang at han ville ha den altså..det kunne jo ikke du vite!

Gaver man gir bort selv innen et forhold/ekteskap er jo den man gir den til sin ting og rett til å låne/gi videre menere jeg

Back
Topp