Hjelp meg med hunden min

Snart4kids

Gift med forumet
Jeg har 2 Alaska Husky jenter mor og datter 6 år og 7 måneder.
Hun største er egt vant til og få være løs,gjort det i flere år.Og brukt buret hennes unn avogtil.
Hun måtte ga Bur da hun var liten og klaget ikke på det, hun kunne gjerne ligge der bare for og ligge der.
Da valpen ble igjen aleine her så var hun litt urolig, hun var vant til og ligge med sine 4 søssken så vi lot mamman hennes ligge i bur med henne.
Det som er er at vi vill helst ha valpen i bur om natten og den største løs vedsiden av (i gangen )
Da ser de hverandre.Men valpen hyler bråker så fælt da at vi får ikke sove og naboen hører det.Hun tisser også i bur for og demonstrere .Og da har hun akk vært ute.
DETTE SKJEDDE FOR 10 MIN SIDEN : jeg skulle lufte de 1 og 1 siden det regner.Tok valpen først hun tissa,så statte jeg henne i bur for hun av litt bløt.Og tokk med moren ut da klikka valpen inne og TISSSSSSSSSAAAAAAAA igjen 2 ganger i bur.

Vi har hele eindomen inngjerdet og de de fleste dagen får de løpe helt som de vill der og er ute ratt i times vis..

Lurer på hva gjør jeg?For og få hun til og slutte og tisse ?Hva gjør jeg for og ha hun aleine i buret?Vill ha en glatt og fin overgang for valpen.
Ikke vant til en bråk hun for moren har nesten aldrig bjeffa eller noe.ja hun va ramp da hun var lita men det er ikke i nærheten altså.

Hvorfor vil du ha henne i bur alene? Skjønner godt hun blir redd og tisser seg ut jeg.. Du stenger henne jo inn mens mora står rett utenfor!
Valpen er jo liten ennå, og er vant til å være med mamman sin, så da blir den redd når den blir innstengt uten mamman. Kan den ikke få være løs og ligge sammen med mamman sin da?

Skjønner du missforsto det jeg skrev her. Hun kan ikke være løs uten tilsyn for hun gnager på alt som og spise på gulvet.Ja det har hun faktisk gjort desverre.:/ Bill ha moren rettutenfor for vi har 1 stort bur og ja det er plass til begge men Moren er litt lei av og ligge i bur med henne hele tiden.Så for at moren også sal få litt fri.Spise lister, ødelegge alt a kommer over, :/

*Moråse* skrev:
Hvorfor vil du ha henne i bur alene? Skjønner godt hun blir redd og tisser seg ut jeg.. Du stenger henne jo inn mens mora står rett utenfor!
Valpen er jo liten ennå, og er vant til å være med mamman sin, så da blir den redd når den blir innstengt uten mamman. Kan den ikke få være løs og ligge sammen med mamman sin da?

vill ha en overgang som er fin for valpen selvfølgelig 

Ja da sjønner jeg litt mer. :)
forstår at det er slitsomt når valpene er i den verste gnage-alderen, vår hund måtte også ligge i bur da hun var liten pga gnaging. Hun åt opp et par briller, en fjernkontroll, en sko og armlenene på to stoler.. :) Ikke veldig festlig.

Men det gikk jo over etterhvert heldigvis.

Kansje du skal prøve å ha buret der du pleier å sitte, så kan du sitte ved siden av og trøste når valpen blir redd? Det gjorde vi hos oss, buret sto ved siden av sofaen, så trente vi en stund på å være i bur med meg rett utenfor til trøst til å begynne med. Så gikk jeg vekk fra buret, først småturer og så lengre turer etterhvert. Så kan dere heller flytte buret i gangen når hunden er mer vant til å ligge der. Syting går som regel over.

Lykke til! :D

Min valp var den siste som ble hentet.. Før.. når alle valpene var der.. så lå de inne i et bur sammen med mammaen sin.. med buret åpen..

Nå min valp var igjen der de få dagene før jeg kom.. så lå han i bur.. med stengt dør.. hadde gått så fint..

Men vet ikke hvor mammaen hans var da.. tror hun var i et bur ved siden av..

Men kan kanskje mammaen sove på et annet rom? For en periode.. se om det hjelper?

Tolmodighet, tolmodighet, tolmodighet og ørepropper :P

Hadde en valpekjøper som nektet å høre på meg.. og tok ut den stakkars lille søten valpen som ikke ville være aleine i det fæle buret. Ikke kunne den være aleine hjemme heller.. hadde vist seperasjonsangst. Så til slutt måtte jeg overta valpen for henne i noen uker for å "lære" den opp. Pipingen og hylingen var over etter 1 natt.. og noe seperasjonsangst merket jeg ingenting til. Er selvfølgelig forskjell på hunder, men akkurat denne var bare utspekulert og viste at han kunne tvinne "mammaen" rundt lillefingeren.

Jeg hadde hunden hos meg ved flere annledninger (stilte den ut for henne) og han var en supergrei og problemfri hund her. Men alikevel ble han omplassert før den fylte et år.. fordi den tisset inn, hylte om natten og rett og slett skulle ha oppmerksomhet HELE tiden i følge eieren. Han var totalt annerledes hos meg der han hadde klare regler, og ikke fikk oppmerksomhet for hver minste lille ting.

Ja, der kan du se.. eieren har jo gitt den fri oppdragelse...ingen grenser høres det ut som..

Og litt mistenkelig ja.. at den var eksemplarisk hos deg..og den nye eieren

Back
Topp