Hjelp meg litt jenter! *pynt til navnefest*

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Ja, vet, vi er litt sent ute med sånt. Men vi har ikke hatt tid til navnefest før nå.
Den er 6 april, og nå er det vel på tide å tenke litt pynt og dekorasjon. Med storebror hadde vi det veldig enkelt, og ikke overpynta. Husker ikke om vi hadde blomster en gang jeg :p

Da hadde vi hvite papirduker, kubbelys i beige med gullstripe på speilfat, beige pynteblomster (sånne fra nille vet dere), Blå servietter med sko på (typiske dåpsservietter), og sammenrullet sanghefte i forskjellige farger. Og selvfølgelig ferdigkjøpte bordkort.

jeg aner ikke hvordan vi skal pynte nå. Jeg vet jeg sparte på de pynteblomstene med tanke om å bruke de denne gangen også, men vet ikke hvor de er blitt av.

Jeg vet ikke om jeg vil bruke rosa eller lilla, jeg er litt "anti-jente/gutte-farger" på sånne ting (selv om frøkna har mye rosa/lilla klær...)
hvilke andre farger vil passe til en sånn type fest enn beige? For det blir jo litt anonymt også... Kan jeg bruke rødt feks?


Hvilke farger brukte dere? Har dere bilder så jeg får se? Mener å huske det var en sånn bildetråd i høst en gang, men siden vi ikke skulle ha da så fulgte jeg ikke så godt med på den... :rolleyes:
 
Her gikk det i lyserosa. men det er helt opp til deg hva du ønsker, rødt går kjempefint :) vi hadde turkis da storebror ble døpt.

vi hadde det helt enkelt. Hvit papirduk på langbord. To glassboller(fra Nille) med vann i, også plukket vi av en hortensia blomst å hadde oppi hver. Enkelt og fint. Hadde noen rosa lys i blanke lysestaker i to grupper og noen sommerfugler jeg la rundt på bordet.

på gavebordet hadde jeg ett bilde av snuppa.
 
Dette er 2 åringens dåp:

cats13u.jpg


Typiske guttefarger da..:)
Men man kan jo fint bruke rødt feks?? Lekkert det! Sammen med hvitt eller beige??:)
 
Dette er 2 åringens dåp:

cats13u.jpg


Typiske guttefarger da..:)
Men man kan jo fint bruke rødt feks?? Lekkert det! Sammen med hvitt eller beige??:)

så koselig det var :)
jeg må nok ut og kikke litt på lys og sånn snart ja. Og så må jeg snakke med samboer om vi evt hadde blomster ;)
For det hadde nok vært fint.

men vi har ikke sååå stort budsjett å bruke heller... Brukte ca 5000 sist, og har allerede brukt halvparten på lokale.... Og så skal det være mat og drikke og diverse i tillegg....
 
Her gikk det i lyserosa. men det er helt opp til deg hva du ønsker, rødt går kjempefint :) vi hadde turkis da storebror ble døpt.

vi hadde det helt enkelt. Hvit papirduk på langbord. To glassboller(fra Nille) med vann i, også plukket vi av en hortensia blomst å hadde oppi hver. Enkelt og fint. Hadde noen rosa lys i blanke lysestaker i to grupper og noen sommerfugler jeg la rundt på bordet.

på gavebordet hadde jeg ett bilde av snuppa.
Sommerfugler ja, kanskje jeg skal se om jeg får tak i det :)
stemmer det, vi hadde også bilder i en mappe liggende på gavebordet. Fra fødsel og frem til navnefesten.

Jeg har noen lysestaker jeg kan sette på mat/kakebord iallefall til vanlige "langlys".
boller var jo en god ide, evt til blomster eller flytelys ;)
 
så koselig det var :)
jeg må nok ut og kikke litt på lys og sånn snart ja. Og så må jeg snakke med samboer om vi evt hadde blomster ;)
For det hadde nok vært fint.

men vi har ikke sååå stort budsjett å bruke heller... Brukte ca 5000 sist, og har allerede brukt halvparten på lokale.... Og så skal det være mat og drikke og diverse i tillegg....
Brukte ikke så mange kronene på pynten her..:)
Min venninne laget blomsterdekorasjonene nesten gratis, og fant lys og telys på Nille..
Den blå løperen kjøpte jeg på nett et eller annet sted..:D
Også lånte jeg den store lysestaken på bordet av mamma!
 
Hva med å kombinere brunt/beige og rosa feks da? Så slipper du at det blir alt for sukkersøtt:) Kan se om jeg får lagt inn noen bilder her etterhvert:) Men, gikk hovedsakelig i blått her...
Oransje er jo en frisk farge om du liker den (jeg er ikke så glad i den personlig men)
 
Sist så betalte svigermor pynten ;)
blir ikke like heldig nå regner jeg med...
Rart med det, andre barnebarnet er liksom ikke like stas :confused013

Jeg finner nok på noe. Skal kikke gjennom hva vi har fra før og se om noe kan brukes. Har iallefall ting som kan brukes på frittstående bord, for da behøver det jo ikke være likt som på langbordet.

Skal se om jeg finner igjen bilder fra forrige navnefest også, for da ser jeg vel hvordan vi hadde gjort det ;)


Mamma har tilbudt seg å betale "dåpskaka" da, og det tror jeg kanskje hun skal få lov til ;) så kan jeg bruke de pengene på pynt :p
 
Jeg kjøpte vanlig kubbelys, og så kjøpte jeg lyseblå bånd med hjerter på som jeg bare knøt rundt..Det ble veldig dekorativt, samtidig som det ble litt diskre..Jeg hadde også rammet inn noen fine dikt om det å få et barn, som sto framme på gavebordet:)
 
Hva med å kombinere brunt/beige og rosa feks da? Så slipper du at det blir alt for sukkersøtt:) Kan se om jeg får lagt inn noen bilder her etterhvert:) Men, gikk hovedsakelig i blått her...
Oransje er jo en frisk farge om du liker den (jeg er ikke så glad i den personlig men)
Ja det var kanskje lurt! skal se om jeg finner farger i de tonene som passer sammen ;)
oransje blir det nok ikke, det vil nok bli for knæsjt tror jeg.
 
ImageUploadedByBV Forum1363000478.551031.jpgImageUploadedByBV Forum1363000511.084420.jpgImageUploadedByBV Forum1363000591.384471.jpg

Litt av dåpen til minstemann. Dennr gangen brukte jeg lysblå, størstemann hadde jeg høstfarger :)
 
Ja det var koselig og enkelt.
vi blir nok å ha langbord, eller en hestesko eller noe.

Kanskje jeg skal prøve å få tak i sånn "løper" som du har der, evt i rødt feks og så kjøre beige lys? Hm.... Du vil ikke være med på kikkerunde en dag? ;)
Kikkerunde blir jeg gjerne med på vet du! ;) Vet de har slik duk på panduro i alle fall. Men mulig de bare har i blå og rosa...
 
Vi hadde det veldig stilrent til begge to. Hadde hvit papirduk med rosa løper, slik som Minnelli (kjøpt på panduro) til eldste, samme til minsten bare med blå løper. Hadde fat med kubbelys og jukseblomster på bordet, kjøpte dekorasjonene på nille:)

Har ikke bilde på denne dataen.
 
Da har jeg kikka litt.
Falt for ideen til jubbu med brunt og rosa, og ville da ha duk (sånn løper fra panduro) i brunt og lys i rosa. Men brun duk finner jeg ikke...
Men de hadde grå, og det ble også ganske fint mot rosa. De hadde en fin rosafarge på løperen også, men finner ikle lys som matcher den rosa fargen som passa så fint til grått...

Så da tenkte jeg motsatt: rosa løper og brune lys, men egentlig bør keg vel ha den mørkeste fargen som løper?
 
Brunt og rosa er lekkert:D Men skal ikke være enkelt og finne de perfekte fargene som passer sammen..
Tror det hadde blitt penest med den mørkeste fargen på løperen, ja..:)

Brune løpere til bordet finner du her: http://www.selskapsshop.no/index.php/cPath/22_51_83
Men det hjelper vel ikke om du allerede har kjøpt grå...
 
Je syns helt klart du kan bryte litt med rødt innimellom :)

jeg kjøpte lys o.l på nille og europris, fikk masse for en billig penge.

Jeg orket ikke bruke masse penger på blomster, kjøpte billige store cognace glass på europris, helte litt slike steiner i bunnen og satte ei rose som vi klippet av stilken oppi.... kjapt og enkelt og glassa kan du bruke som pynt i masse andre anledninger( var vist ikke anbefalt å bruke som drikke glass etterpå pga de steinene. )
ellers hadde jeg bare litt enkel pynt på bordene, og noen te-lysestaker i glass, og noen store kubbelys litt rundt omkring....
Jeg ville absolutt ikke bruke masse penger på pynt for en dag, men har lagret alt i en slik plastkasse fra europris å skrevet dåp på, så får vi se om det kan brukes i eventuelt flere dåper ell konfirmasjon ell noe :p
 
Back
Topp