Hjelp meg litt her

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hva ville dere gjort dersom barnet ble tilbudt en rolle i en voksenforestilling, med en veldig voksen handling? Når barnet elsker å stå på scenen, men forestillingen har en handling som ingen barn burde se? Jeg har aldri tenkt over det før, men hva i alle verden gjør de med barna som er med i skumle filmer og forestillinger? Hva sier foreldrene om handlingen, og hvordan kan man trygge barna på at slikt aldri kan skje i virkeligheten?
 
Jeg tror ikke jeg ville latt mine barn være med på en voksen-forestilling. Ikke så lett for dem å forstå forskjell på skuespill og virkelighet da.....

Har tenkt på barn som er med i filmer med skummel handling, og har tenkt at de må vel skjerme dem for noe av det som skjer i filmen så de ikke får med seg alt?
 
Uff, jeg hadde nå egentlig bestemt meg for å si nei. Så kom det en i går og sa at de måtte prøve å forklare regissøren at barna ikke måtte forstå handlingen, og at barnet må tro at det later som om det sover, ikke som at det er død... "løp over scenen" et par-tre ganger, og "drikk tryllevannet og lat som om du sover", før du får vinke til publikum og ta applaus, er sikkert veldig morsomt for en 4-åring, men jeg kjenner jeg er veldig skeptisk.
 
I filmer er det ihvertfall slik at barna ikke får vite hele handlingen. De er jo gjerne kun med i små deler av filmen.

Tror nok ikke jeg hadde latt mine være med på noe slikt, men så liker de ikke engang at noen er litt slemme når de ser på barne-tv. Julekongen er ikke noe moro, for er altfor mange slemminger med. Er opp til deg hva du tror Felix kan takle. Han får nok uansett med seg mye mer enn da man helst vil, men kan jo hende han klarer å skille det fra virkelighet likevel.
 
Julekongen er ikke noe for oss heller, det er alt for skummelt.

Jeg tror også at det er lett at han får med seg mer enn det vi vil at han skal få med seg. Det skal ikke så mye til, og plutselig har han overhørt noe. Jeg tror ikke det er noe problem å skille fantasi fra virkelighet der og da når man er med i en oppsetning, det er mer det at jeg ikke vil at han skal ha hørt om temaet overhode. Han er alt for liten til å i det hele tatt høre om at barn kan bli drept.

Føler meg veldig dobbeltmoralsk nå da, for jeg vet helt sikkert at jeg kommer til å gå for å se denne forestillingen, og se noen andres lille gutt bli drept på scenen...
 
Back
Topp