Ei venninne skal kjøpe tlf til meg i USA 200$ pluss moms. Hva er moms der nede da?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Melody
ORIGINAL: ~Ludviks mamma~
Prøver en siste gang[:)]
Du skal ikke betale amerikansk moms når varen skal til Norge. Jeg har selv bestilt varer fra USA, og de trakk da i fra den amerikanske momsen i prisen, la til norsk moms + toll. Det siste ble gjort automatisk ved at jeg betalte moms+forenklet fortolling da jeg hentet pakken på Posten [:)]
Prøver en siste gang[:)]
Du skal ikke betale amerikansk moms når varen skal til Norge. Jeg har selv bestilt varer fra USA, og de trakk da i fra den amerikanske momsen i prisen, la til norsk moms + toll. Det siste ble gjort automatisk ved at jeg betalte moms+forenklet fortolling da jeg hentet pakken på Posten [:)]
Men den skal ikke bli sendt serru, ei venninne er der nede og kjøper den der og tar den med seg i kofferten[:)]
Aha [:D] Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Har reist en del i USA, men ikke i Texas. Momsen varierer fra stat til stat, alt fra 8% til 15%. Hun kan jo f eks ta utgangspunkt i 15-20% og heller bli overraska? [:D]