hjelp meg litt (dollar+moms)

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Ei venninne skal kjøpe tlf til meg i USA 200$ pluss moms. Hva er moms der nede da?

sambo sier det er forskjellig moms i hver enkel stat så det kan være litt vanskelig å si

Er i Texas hvis det har noe å si..

Ingen som vet dette?
Ble ikke noe klok når jeg prøvde å google iallefall, men kanskje noen andre blir[:)]

Prøver en siste gang[:)]

ORIGINAL: Melody

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Du skal ikke betale amerikansk moms når varen skal til Norge. Jeg har selv bestilt varer fra USA, og de trakk da i fra den amerikanske momsen i prisen, la til norsk moms + toll. Det siste ble gjort automatisk ved at jeg betalte moms+forenklet fortolling da jeg hentet pakken på Posten [:)]

Men den skal ikke bli sendt serru, ei venninne er der nede og kjøper den der og tar den med seg i kofferten[:)]

Du skal ikke betale amerikansk moms når varen skal til Norge. Jeg har selv bestilt varer fra USA, og de trakk da i fra den amerikanske momsen i prisen, la til norsk moms + toll. Det siste ble gjort automatisk ved at jeg betalte moms+forenklet fortolling da jeg hentet pakken på Posten [:)]

Men den skal ikke bli sendt serru, ei venninne er der nede og kjøper den der og tar den med seg i kofferten[:)]

Aha [:D] Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Har reist en del i USA, men ikke i Texas. Momsen varierer fra stat til stat, alt fra 8% til 15%. Hun kan jo f eks ta utgangspunkt i 15-20% og heller bli overraska? [:D]

Okei, da tar jeg utgangspunkt i det høyeste jeg så får jeg heller litt penger tilbake[:)]
Takker og bukker for svar[:D]

Back
Topp