Eg vet ikkje hva eg skal si til mamma og pappa. Eg bør jo hjemme og de begynner jo sikkert å merke magen min, oppførselen, og at eg er dårlig 24/7. Problemet er at vi skal til syden om 38dager, og eg vil si det sånn at de skal kunne fordøye det før vi reiser til syden. Orker ikkje pinlige stunder, eller at de skal være sure. Broren min, svigerinnen min og mine tre tantebarn skal være med, og vil ikkje ødelegge turen for de heller pga viss mamma og de fortsatt er skuffet (noe de kommer til å bli). Første gang eg sa eg var gravid ble hun bare helt stille og gidde meg ett skuffet og dødsblikk og dagene etter det truet hun meg med abort og kom opp til meg når eg la meg og så: håper du begynner å blø så jævlig! - andre gangen tok hun det fint og var med meg på sykehuset når eg skulle sjekke om eg var gravid. Støttet meg, men gidde meg fremdeles det blikket. Da var eg gravid og samboer og 18år. Men nå bor eg hjemme, er 19 og singel og barnefaren er IKKE interessert i babyen! Hva skal eg si til de? Kan dere hjelpe meg å finne en måte? Har bare lyst å sende ett bilde av testen og skrive at eg er gravid. Men på andre siden vil eg si det ansikt til ansikt for å vise at eg er voksen nok til å stå for det eg gjør. Hjelp meg jenter :-( Hvilken måte skal eg gjøre det på, hva skal eg si, og hva skal eg si i mitt forsvar viss de sier: du er ikkje ferdig utdanna (er ferdig med videregående), du er ikkje sammen med barnefaren og slike ting?