Hjelp meg!! ( angående baby og flaske )

skytten_83

Elsker forumet
Når gir jeg rett og slett opp snart!! Har ei lite jente på litt over 3 månder, og har prøvd å gitt henne flaske. Men nei da, suger ikke på den i det hele tatt!! Har prøvd Avent, Dr.brown's og Medela..men ingen av dem tar hun...ikke smokk heller!! Hun har heldigvis ikke så stort sugebehov, så puppen blir bare brukt til mat.
Gutten min på 2 år hadde jeg akkurat samme problemet med, men han brukte puppen som smokk også....

Noen som kan gi meg noen tips???? Savner sårt å dra på kino, ut å spise med min kjære, og kanskje et lite glass vin på en lørdagskveld...det er årevis siden...sukk...

Kan dessverre ikke gi deg så mye råd, for jenta mi tar ikke flaske heller. Vi har prøvd og prøvd, og en gang tok hun den også, men så venta vi for lenge før vi prøvde igjen og da var teknikken glemt. 

Men jeg har hørt at det kan hjelpe å ta litt malt på tuten, fordi det er søtt og godt... Men har ikke prøvd det selv.

Prikketrusa skrev:
Kan dessverre ikke gi deg så mye råd, for jenta mi tar ikke flaske heller. Vi har prøvd og prøvd, og en gang tok hun den også, men så venta vi for lenge før vi prøvde igjen og da var teknikken glemt. 

Men jeg har hørt at det kan hjelpe å ta litt malt på tuten, fordi det er søtt og godt... Men har ikke prøvd det selv.

Takk for svar...er faktisk godt å høre at det er flere som sliter, selv om jeg ikke unner noen det da. Vet så alt for godt hvordan det er...sukk..

Har andre prøvd å gi flaske, eller berre du og pappaen?? Kanskje lettare å akseptera å få av nokon andre, når du ikkje er der.
Malt eller anna søtt på smukken skal hjelpe og ja. Det kan og hjelpe å prøve ofte ein periode, for så å la være ein periode, så begynne på igjen. Er ikkje alltid at barnet er klar for det, men plutselig så funka det :o)))

Vi slet også en god del, da hun var så liten at avent tuten ble så lang for munnen hennes.
Men byttet til MAM, både i tuter og flasker. Da gikk det en god del bedre, men begynte med fast flaskematingen da hun var 6 mnd. Da var jeg lei av å amme på en pupp! 

sogn78 skrev:
Har andre prøvd å gi flaske, eller berre du og pappaen?? Kanskje lettare å akseptera å få av nokon andre, når du ikkje er der.
Malt eller anna søtt på smukken skal hjelpe og ja. Det kan og hjelpe å prøve ofte ein periode, for så å la være ein periode, så begynne på igjen. Er ikkje alltid at barnet er klar for det, men plutselig så funka det :o)))

Takk for svar! :) Er bare jeg og pappaen som har prøvd ja, mest meg...selv om det kanskje er best at pappaen gjør det siden jeg lukter melk..og har puppene! :)
Jeg skal ikke gi opp, selv om det er veldig vanskelig...er sårt når den lille gråter sånn...

Ville prøvd nuk flaskene om jeg var deg. Er det dr.brown orginal eller wide neck flaskene du har prøvd? Du kan forresten prøve tommie tippie og, ligner mer på en pupp i utformingen og likes ofte bedre:)

Jeg ville fått noen andre til å gi mens du ikke var der. Ho vil kjenne lukten din og dermed ikkke ta flaske,
Her så dro jeg bare til naboen mens gubben hadde jenta og når ho ikke kjente lukten av meg så tok ho til slutt flaska

Jeg tror du bare må holde ut de få mnd det er igjen med bare pupp altså. Min søster fullammet også og hennes barn nektet plent å ta flaske. Men det er jo bare snakk om en liten periode da. Lykke til !!!

Her tok hun ikke flaske før hun var syv måneder.
Det som gjorde utslaget var at jeg byttet til hipp erstatning, mye søtere og bedre enn NAN. Til gjengjeld så ville hun ikke ha pupp i det hele tatt etterpå :P

om ikke hun vil ta flaske så ville jeg prøvd å gi fra kopp :) da slipper du å lage sugeforvirring omn hun plutselig bestemmer seg for å ta flaska :)

Vår gutt nekta å ta både flaske og sutt. Brukte hinsides mye penger på alle merker og varianter uten hell. :( ikke for å være veldig negativ altså, men kanskje lurt å forberede seg litt mentalt.. Ikke så lenge til du kan introdusere mat og gi vann på kopp, så kan andre passe litt. Skjønner VELDIG godt frustrasjonen din!

Det går an å prøve å gi litt mme med sprøyte (såklart uten sprøytespiss) først, så kanskje hun får smaken på mme. Ellers må jeg henge meg på den at du ikke er i rommet når hun får flaske. Har ellers hørt at det kan funke med litt sukkervann første gangen du gir flaske... vet ikke om det funker da....
Masse lykke til! :)

Vi hadde samme problemet med gutten vår.. Helt frem til jeg prøvde MAM flaske =) De har en flat tupp, så inbiller meg at dette gjør den enklere å sutte på! =)
Han bruker det den dag i dag, alt annet er NEKT! :)

ang ett glass vin - om du drikker det rett etter amming og ikke ammer før etter 3 timer så går det fint;)

har du prøvd tommee tippee?

jeg synes fassongen på tuppen er ganske lik en pupp og siliconen er ganske myk.

I begynnelsen brukte jeg prematurtutt (dr brown) fordi jeg har ganske små brystvorter...for å få mest mulig lik str...

Har nettopp hatt en periode med akkurat samme problem her med min lille gutt på 4 måneder. Prøvde alle typer flasker og forsøkte både NAN, pumpet MM og Hipp.

Etter å ha nektet plent hver dag i en uke løste det seg sist helg. Det vi gjorde da var at han satt på mitt fang (ikke i ammestilling) og fikk flaske med Hipp mens pappaen avledet oppmerksomheten hans ved å leke klovn.

De neste dagene tok han gradvis mer og mer flaske. Nå kan han drikke nærmere 100 ml, og ser helt salig ut etterpå:-)

Ikke sikkert dette fungerer for dere, men ville bare gi deg et lite håp om at det kan snu. Jeg var i ferd med å gi opp da det endelig løste seg. Lykke til!

Back
Topp