Hjelp meg :0 strikking

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg er helt nybegynner men gikk i dag og kjøpte garn og noe jeg ble fortalt var helt basic hefte, og det kunne liksågodt stå på kinesisk. Jeg vil bare strikke er helt enkelt teppe. Vet hva å legge opp en maske er men kunnskapene strekker seg ikke lengre enn det...kan noen oversette dette til norsk:

legg opp 3 masker på rundpinne 3 og strikk 1 pinne rett
Strikk videre 1 rett øk 1 maske ved å ta opp tråden mellom to masker og strikk den vridd rett, strikk pinnen ut.

Gjenta til i alt 332 masker.

spm:
1. Det første avsnittet omhandler det den første «raden»? Skal ikke den legges opp vanlig?

2. jeg vet hvordan jeg kan legge opp 3 masker men så hva menes med «strikk 1 pinne rett»?

3. hva betyr å strikke noe vridd rett?

4. strikke pinnen rett ut?

5. gjenta332 masker betyr det 332 rader eller masker som i de små løkkene?

:arghh::banghead::bookworm: Ahh jeg beklager dumme spørsmål men hadde gledet meg sikkelig til å slappe av med dette i kveld og blir i stedet bare stresset og frustrert #hormonell

Jeg vil tipse deg om YouTube. Er mye lettere å se hvordan man gjør det enn å forklare det. Bare til å søke «hvordan strikke vridd rett» for eksempel.

Over til dine spørsmål.

1 og 2. Ja, det skal legges opp som vanlig og stikke de 3 maskene rett = 1 pinne.

3. Å strikke vridd rett = mellom 2 masker er det en tråd i mellom, den tar du opp på vestre pinnen som en helt vanlig maske. Så stikker du den høyre pinnen bak venstre pinne og inn i masken du har tatt opp mellom pinnene å strikker den bak strikketøyet. Da blir den maske vridd og det blir mindre synlig at du har økt en maske. Søk det opp på YouTube hvis du ikke får det til.

4. Da strikker du ut omgangen du har begynt på.

5. Slik skal du gjøre til du har 332 masker eller løkker som du kaller det.

Vet at jeg ikke er god på å forklare men håper noen av svarene gir mening for deg.

Masse lykke til med teppet❤️