Hjelp meg å forstå *amming*

Miriel skrev:
Jeg forstår ikke behovet for å være motstander av hva fremmede velger å gjøre med puppene sine...

Nei, og det er lov å ikke forstå det, men puppene er der jo av en grunn og da er vel spørsmålet hva de er til? Er det kroppen som bestemmer det, eller er det personen som eier puppene som bestemmer det? Og akkurat det tror jeg man kan diskutere i evighet her inne.

Miriel skrev:
Jeg forstår ikke behovet for å være motstander av hva fremmede velger å gjøre med puppene sine...

Jeg er enig. Men jeg tror/håper at mange her inne (og der ute) egentlig ikke er så fordømmende som det kan virke. Mange sier nok hva de selv synes er best og hvordan de foretrekker at det skal gjøres når de blir spurt, men det er jo ikke sikkert de fordømmer at andre gjør det på en annen måte likevel.

Jeg har f.eks. stor tro på at amming er bra og har nok anbefalt amming sterkt i en del innlegg. Men jeg håper ikke folk tror at det betyr at jeg ser ned på de som gir MME.

Dani California skrev:

Labambie skrev:

Dani California skrev:
Jeg er ikke helt enig i at det er så vanskelig å være "perfekt" i dette tilfellet. Jeg synes det er egoistisk å avslå amming før man har prøvd, og jeg synes det er totalt unødvendig til barnet er 3.
Det finnes en mellomting:P

Så jeg synes med andre ord at man kan prøve, og man kan avslutte før ungen er 3.
Verre er det ikke.

Det er jo DIN mening. Du ser ikke dobbeltmoralen i det? Hvorfor er det ene greit og det andre ikke? Hvis man har fått to barn og ammingen har vært et sant helvete fra dag en med begge, så er man egoist om man ikke vil prøve med barn nummer tre? Mens en mor som gir sitt barn sin "daglige antistoffvaksine" til over akseptabel alder også er egoist? 

Nei, da har man prøvd i mine øyne.
Hvis man før sin førstefødte sier at man ikke har planer om å prøve fordi man rett og slett ikke vil, da er man ego synes jeg.

Kunne ikke vært mer enig

Back
Topp