Hjelp med termin?

Vinterbarn

Betatt av forumet
Kan noen hjelpe meg litt med termin? Jeg har en helt nøyaktig dato for siste mens som tilsvarer at jeg har termin 15 november! Når vi var på ultralyd nylig målte hun babyen etter alle mål! Hun satt meg tilbake 6 dager! Hvorfor gjorde hun det? Setter de termin utifra størrelse på baby og ikke siste mens ? Hvilken skal jeg følge, og kan jeg risikere at den blir endret enda en gang på oul?

Her oppe følger vi hele tiden menstermin, frem til oul. Embryo/fostre vokser i ulik tempo i ulike uker, derfor blir det feil å skulle endre termindato så tidlig. Ved oul er de aller fleste omtrent like store, derfor man går ut fra den nye temindato etter det...
Kanskje litt kludrete svar, men håper du forstod ;)

Her oppe følger vi hele tiden menstermin, frem til oul. Embryo/fostre vokser i ulik tempo i ulike uker, derfor blir det feil å skulle endre termindato så tidlig. Ved oul er de aller fleste omtrent like store, derfor man går ut fra den nye temindato etter det...
Kanskje litt kludrete svar, men håper du forstod ;)
Tror dette er vanlig de fleste plasser. Tror ikke man skal forholde seg til tidlig ultralyd hvis man har en menstermin.

Jeg ble satt tilbake 2 uker på tidlig ul. Får det ikke til å stemme, men vet jeg har sein EL og det er vanlig at de vokser ibrykk og napp. Unøyaktig måling kan tilsvare ei uke feil på tidlig ul. Egget kan også leve i to dager etter EL så man kan bli befrukta seint i syklusen, noe som ikke synes på terminutregningen. Uansett er det OUL som blir gjeldende. Frem til da bruker jeg menstermin ift. Kontroller o.l. Regner med jeg blir satt litt tilbake på OUL, men håper der ikke blir så mye som to uker.

Det høres bra ut! Det er super vanskelig å skulle omstille seg i hodet! Men da venter jeg til oul! Takk for svar:)

Jeg ble også stilt 4 dager tilbake på tidlig ul i uke 8, men følger mens termin til oul hvor man får mer nøyaktig dato å gå etter.

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Jeg var på tidlig ul idag. Ifølge menstermin er jeg 10+5, og hennes "termin-hjul" 11+1, men ble satt tilbake til 9+4 etter å ha sett! Kjedelig! Hun målte mange ganger, og kom frem til samme hver gang!

Jeg ble også satt tilbake fra 11+1 til 10+4 på tidlig UL, nå forholder jeg meg til den datoen som virker mest logisk siden jeg vet at det var kun 2 mulige dager den lille ble laget :D Bruker nå den siste, og den ligner mest på tidlig UL termin :) den er da en dag før tidlig UL terminen, og det vil si 12 uker i morgen :)

Jeg ble satt tilbake en dag på tidlig ul, men venter til oul for å få nøyaktig termin! Og imens så holder jeg på mensterminen :)

Back
Topp