Hjelp med termin dato

Lissi93

Andre møte med forumet
Hei alle dere her inne!

Jeg er så usikker på termin datoen min, og håper at noen av dere inne kanskje kan hjelpe meg å gjøre meg litt klokere.

Jeg tok ut spiralen 10. mai, og 12. og 13. mai hadde jeg blødning (CD1 og CD2). Den 18. mai, CD7, fikk jeg positiv på ClearBlue sin digitale eggløsningstest. Det ble ingen graviditet da jeg fikk mensen igjen 8. juni. Så den syklusen varte da i 27 dager.

Så, den i den nye syklusen valgte jeg å tempe + å ta eggløsningstester. Denne gang varte mensen i 6 dager, og jeg fikk positiv eggløsning med strimmel (peak) den CD18 og FertilityFriend markerte CD19 som eggløsningsdagen. 12DPO (8. juli, CD31) fikk jeg positiv graviditetstest med både strimmel og ClearBlue Digital. CBD viste 2-3 uker. Denne syklusen frem til positiv test ble da 31 dager lang. Hvis jeg hadde ventet til mensen hadde den nok vært 33-35 dager lang hvis det er 14-16 dager mellom eggløsning og mensen hos meg.

Jeg er usikker på hvordan jeg skal regne ut min termin da, haha! Den ene sier termin 15. mars, en annen 22. mars. Jeg stusser også over at CBD viste 2-3 uker så tidlig? Kan det bety at jeg er lengre påvei enn det jeg tror, eller at jeg har høyt nivå av hcg som kanskje kan tyde på tvillinger (håpe, håpe)?

Skal på tidlig ultralyd 16. august, så de beregner jo ca termin da... men vil jo helst vite det nå:smiley-bounce022
 
Ta utgangspunkt i 8.juni som første dag i siste mens, det er det JM og Lege kommer til å gjøre, den blir nok korrigert på UL uansett. Og ikke 100% satt før ordinær UL. :) jeg hadde første dag i siste mens 4.juni, jeg har satt 15.mars som termindato :) jeg har hatt ujevn syklus etter spiraluttak i januar.
 
De fleste terminkalkulatorer regner 14 dager etter unnfangelse som ikm dato. Si man har mens 1 mai. Og el 14 mai, da er som regel ikm 28 mai. Om man derimot har el 19 mai, så blir ikm 2.juni, og syklusen er da 33dager lang. Det er ikke alle som har oversikt over dato for el. Men de fleste har regelmessige sykluser, å da er det greit å regne ut ifra det. Du vet jo når du hadde el, og kan bruke det for å beregne termin. Lege/jordmor beregner ut ifra sykluslengde de og, så om du sier 33-35 så vil de ca få samme dato som det du får ved utregning ut ifra unnfangelse
 
Back
Topp