Hjelp med med navn!!!

Håperpåentil

Forumet er livet
VIP
Vi hadde egentlig tenkt at snuppa i magen skal hete Sofie, MEN jeg klarer ikke helt å venne meg til det navnet (selv om det var jeg som bestemte det). Storesøster heter Leonora og da har jeg lyst på et mer spesielt navn enn Sofie. Har i det siste begynt å tenke litt på navnet Adriana. Hva tenker dere om det? Dattera til min søster heter Ariana. Blir det for likt? Kan dere være så snille og komme med forslag? Leonora vêr jo at babyen skulle hete Sofie og har jo brukt det navnet på babyen lenge. Er det dumt av meg å endre det nå?

Jeg synes Adriana og Ariana blir for likt... Synes Sofie er kjempefint da :) Kanskje litt dumt å endre det hvis den kommende storesøsteren har begynt å bruke det navnet på babyen i magen..? Men til syvende og sist er det jo dere som foreldre som må elske navnet 100% ;) Så får alle andre bare tilpasse seg deres navnevalg :)

Jeg synes Adriana og Ariana blir for likt... Synes Sofie er kjempefint da :) Kanskje litt dumt å endre det hvis den kommende storesøsteren har begynt å bruke det navnet på babyen i magen..? Men til syvende og sist er det jo dere som foreldre som må elske navnet 100% ;) Så får alle andre bare tilpasse seg deres navnevalg :)

Uff, ja sliter veldig i forhold til storesøster så kanskje vi bare må gå for Sofie. Er bare så VELDIG fornøyd med storesnupp sitt navn og har lyst til å være det med lillsnupp sin og, men kanskje det kommer med tiden.

Sophia har eg sagt siden i sommer at eg skulle ha om det blei ei jenta, men nå vil ikke sambo ha det..

Men det er et nydelig navn!!

Pga vårt etternavn som jeg HELE tiden må stave så vet jeg ikke om ph istedenfor f blir for tungvint. Tror det heller må bli Sofie, men liker og veldig godt Sophia. Ble liksom litt italiensk og eksotisk det :D

Hva med Sofia/Sophia? Et lite hakk mer eksotisk enn Sofie. De to andre er ganske like;)

Tror jeg må droppe Adriana for jeg ser at det blir for likt.
Sofia føler jeg er så tungvint å si, men det er vel en vanesak. Tusen takk for innspill iallefall :)

Jeg synes som du sier at de to navnene blir for like.

Vi hadde Sofia på lista vår, men det er jo også rimelig vanlig, både Sofie og Sofia lå på topp 10 i fjor, så vi strøk det fra vår navneliste, selv om jeg virkelig elsker navnet.

Jeg tenker at hvis du ikke er 100% fornøyd med navnet ville jeg heller funnet et annet nå enn etter at babyen blir født, storesøster venner seg nok til et nytt navn skal du se :)
Da jeg fikk eldstemann var det ei på barselgruppa mi som byttet navn på gutten sin da han var noen måneder, de beholdt det første navnet som mellomnavn for å ikke forvirre storebroren, men tror de bare bruker det nye navnet nå.

Jeg syns ikke du trenger å beholde navnet Sofie selvom du har fortalt storesøster at hun skal hete det :) Hva med Verona, Isabella, Othilie/Othilia, Alvilde, Andrine, Lyriell, Eveline/Evelina?

Adelen syntes jeg er så søtt, men mannen liker det ikke. Himmel så vanskelig det er med navn.

Back
Topp