Hjelp med Lege

Ninen D

Elsker forumet
Bærum.
Jeg har hatt en skikkelig ubehagelig opplevelse med min forrige fastlege, under og etter forrige graviditet. Det endte med at jeg meldte ham inn, og jeg hadde rett i det... Så måtte jo vekk derfra kan man si. (Men legekontoret i seg selv, var flott. 2 leger, kort ventetid, somregel time på dagen hos min egen lege)

Har byttet til en lege hos Humana nå, og er MISFORNØYD. Jeg har plager i graviditeten, jeg svimer av hver dag. Ringer inn for time, nei første ledige er 16 mai. Sånn er det hele tiden, jeg må somregel vente oppmot 2 uker for time. Og når jeg først har time så føler jeg at denne legen ikke lytter til meg. Han står nesten med hånden på dørklinken og "jaja, gå nå, det går nok bra".
De har også legevakt der, men da kan jeg likegjerne dra direkte på bærum sykehus legevakt, føler jeg får bedre oppfølging der...

Jeg har slitt med tunellsyn, svimer av, og sterke hodesmerter i 2 uker nå, han sier kun "drikk mer vann" og er ikke interessert i å ta blodprosent eller noe... Og jeg kaster opp konstant om dagen, og svimer av 2-3 ggr daglig. Det er skummelt med en liten en jeg også må passe på. Hun blir jo redd.

Så, jeg skal bytte lege, men jeg trenger råd. Jeg ønsker en lege i bærum som er god til å lytte og som tar meg seriøst og har tid til meg. Og et sted det ikke er alt for vanskelig å få legetime til meg eller tuppa. En jeg føler bryr seg om graviditeten min også, og som vil høre om hvordan jeg har det når det er noe galt...

Så kan noen anbefale meg et god en, rundt ved bærum? (Bor på snarøya)

btw: Legen jeg har nå kaster sykemeldinger etter meg, det er vel det eneste han kan. Uansett hva jeg sier er det bare sånn "men vil du ha sykemelding, versågod, det går nok over bare du er hjemme"

Vettu hva, jeg trenger ikke få en sykemelding kastet i annsiktet, er jeg syk nok til å trenge sykemelding kommer jeg til å få det... Jeg trenger noen som hører på meg...

Sånn at ingen tror at dette gjelder at jeg ikke får "sykemeldinger nok"... Jeg får alt for mange etter min mening. Jeg må somregel si "neitakk" til en hver gang jeg er der..

Back
Topp