Hjelp! Lutinus og uklar temp/eggløsning

Gravid

Glad i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Jeg fikk positiv LH-test mandag og tirsdag, og negativ onsdag og i går. Hadde en svak stigning i temp i går tidlig (0,2 opp), men hadde ikke sovet sammenhengende 4 timer da jeg tempet, og sov lite/dårlig.

Gynekolog på tirsdag sa at egget var 17mm og skulle slippe torsdag, men jeg antok det slapp onsdag pga testene, og begynte derfor på lutinus i går kveld.

Basert på tempene (se bilder) blir jeg redd for at egget ikke slapp. Hva tenker dere? Fortsatt smerter på Venstre side (der egget skulle slippe fra) og tempen er svakt forhøyet (men er det kanskje bare pga lutinus?).

Hva hadde dere gjort? Har jeg ødelagt eggløsning uansett når jeg tok 100mg progesteron i går kveld? Burde jeg stoppe på lutinus og se om tempen fortsetter å stige i morgen?

Vedlegg

• IMG_4121.png
    IMG_4121.png
    157,3 KB · Visninger: 38
  • IMG_4120.jpeg
    IMG_4120.jpeg
    180,5 KB · Visninger: 35
Jeg tok ny dose lutinus nå og krysser fingene for at egget slapp:crybaby2

Har vært i samme situasjon selv da det ble kluss med tempingen etter hvert. Da tok jeg til slutt lutinus, men jeg tar aldri før 3 dpo. Det er fordi jeg bruker FF-appen som først ved 3 dpo gir meg kryss på at eggløsning faktisk har vært. Det var ved et tilfelle den var usikker, og det var mangler på tempingen at jeg valgte å ta lutinus ca 7-8 dpo.

Jeg aner dessverre ingenting om hvor vidt 1 pille forstyrrer eggløsningen hvis egget ikke har sluppet ennå. Er du usikker og fortsetter med lutinus er denne runden kjørt hvis egget ikke slapp.

Det lønner seg også å tempe til omtrent samme tid.

Har vært i samme situasjon selv da det ble kluss med tempingen etter hvert. Da tok jeg til slutt lutinus, men jeg tar aldri før 3 dpo. Det er fordi jeg bruker FF-appen som først ved 3 dpo gir meg kryss på at eggløsning faktisk har vært. Det var ved et tilfelle den var usikker, og det var mangler på tempingen at jeg valgte å ta lutinus ca 7-8 dpo.

Jeg aner dessverre ingenting om hvor vidt 1 pille forstyrrer eggløsningen hvis egget ikke har sluppet ennå. Er du usikker og fortsetter med lutinus er denne runden kjørt hvis egget ikke slapp.

Det lønner seg også å tempe til omtrent samme tid.
Tusen takk for utfyllende svar! Ja regna med det, får håpe det rakk å slippe :nailbiting:

Tusen takk for utfyllende svar! Ja regna med det, får håpe det rakk å slippe :nailbiting:
Du har jo to dager med høy temperatur, så er lov å håpe at du er 2 dpo i dag. Håper det beste for deg! :Heartred

Vil tempen fortsette å være høy uansett om eggløsning skjedde eller ikke, så lenge jeg tar progesteron?
Tror det kan være individuelt og ha sammenheng med dosen ... Jeg kan iaf ikke si at jeg har merket noen forskjell, men har gått på lavdose, dvs 1 tablett i døgnet.

Tror det kan være individuelt og ha sammenheng med dosen ... Jeg kan iaf ikke si at jeg har merket noen forskjell, men har gått på lavdose, dvs 1 tablett i døgnet.
Skjønner! Hvorfor tok du lavdose? Fikk litt lyst til det selv

Skjønner! Hvorfor tok du lavdose? Fikk litt lyst til det selv
På grunn av uforklarlig barnløshet. Mange tidlige SA som de ikke fant årsaken til. Jeg har ikke påvist mangel på progesteron, så her ville de se om det hjalp egget å feste seg skikkelig.

På grunn av uforklarlig barnløshet. Mange tidlige SA som de ikke fant årsaken til. Jeg har ikke påvist mangel på progesteron, så her ville de se om det hjalp egget å feste seg skikkelig.
Skjønner! Jeg har heller ikke fått påvist mangel på progesteron, så bruker det bare for å se om det kan hjelpe til med at egget festes skikkelig her og :Heartred

Tror du eggløsning har skjedd nå, eller kunne den vist så høy uansett (pga progesteron)?

Vedlegg

• IMG_4126.png
    IMG_4126.png
    123,6 KB · Visninger: 24
  • IMG_4125.png
    IMG_4125.png
    162 KB · Visninger: 24
Tror du eggløsning har skjedd nå, eller kunne den vist så høy uansett (pga progesteron)?
Etter det jeg har klart å lese meg frem til, har eggløsning skjedd om man har 3 forhøyede temperaturer som stiger da mer enn 0,2 grader for hver gang. Jeg synes grafen i appen din er litt vanskelig å lese. Bruker du prenom? Den ga jeg opp :hilarious: Jeg bruker Fertility friend-appen, og selv ikke her kan jeg skjønne hvordan konklusjonen har blitt som den er, men det stemmer alltid når den viser fast kryss (sikker eggløsning). Legger ved et bilde. Som du ser har temperaturen steget flere hakk før den markerer eggløsning, men den synker jo innimellom der.

IMG_3115.jpeg

Dette står det på clearblue sine sider:

"Når du har eggløsning, skjer det fysiologiske endringer. En av disse endringene er en økning i BBT på rundt 0,2–0,6 °C i minst tre dager. Ofte vil den holde seg høy til den neste menstruasjonen starter og en ny menstruasjonssyklus begynner."

Du har jo hatt noen dager nå med stor økning, så det er jo lov å håpe. Har du andre symptomer, eller pleier du ikke ha det, eller er de over?

Etter det jeg har klart å lese meg frem til, har eggløsning skjedd om man har 3 forhøyede temperaturer som stiger da mer enn 0,2 grader for hver gang. Jeg synes grafen i appen din er litt vanskelig å lese. Bruker du prenom? Den ga jeg opp :hilarious: Jeg bruker Fertility friend-appen, og selv ikke her kan jeg skjønne hvordan konklusjonen har blitt som den er, men det stemmer alltid når den viser fast kryss (sikker eggløsning). Legger ved et bilde. Som du ser har temperaturen steget flere hakk før den markerer eggløsning, men den synker jo innimellom der.

Vis vedlegget 434179
Tusen takk for tips, skal teste ut det hvis det ikke går denne måneden! Betaler du, eller er det gratisversjon som på Premom? Håper det stemmer at eggløsningen var nå :Heartred

Dette står det på clearblue sine sider:

"Når du har eggløsning, skjer det fysiologiske endringer. En av disse endringene er en økning i BBT på rundt 0,2–0,6 °C i minst tre dager. Ofte vil den holde seg høy til den neste menstruasjonen starter og en ny menstruasjonssyklus begynner."

Du har jo hatt noen dager nå med stor økning, så det er jo lov å håpe. Har du andre symptomer, eller pleier du ikke ha det, eller er de over?
Håper:Heartred:Heartred jeg sjekket tappen i går, den gikk fra høy og myk til lav og hard! Men jeg hadde eggløsningssmerter til og med i går, nå er de helt borte. Ellers har jeg ikke flere symptomer:Heartred

Back
Topp